عضو هیئت مدیره شرکت آریاترانسفوی شهمیرزاد:

آریا ترانسفو می تواند کشور را از واردات بی نیاز کند

سمنان (پانا) - عضو هیئت مدیره شرکت آریاترانسفوی شهمیرزاد با بیان اینکه کارخانه آریا ترانسفو تاکنون، در 2 بخش تولید ترانسفورماتورهای توزیع و ترانسفورماتورهای قدرت، کشور را به خودکفایی رسانده است؛ ابراز امیدواری کرد: انشالله در سال 1397 و سومین سال آغاز فعالیت، همه ترانسفورماتورهای مورد نیاز کشور را تولید کرده و کشور را از واردات این محصول زیرساختی بی‌نیاز خواهیم کرد.

کد مطلب: ۸۱۲۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آریا ترانسفو می تواند کشور را از واردات بی نیاز کند

مهندس فرج‎الله معماری با بیان اینکه همه مشخصات این واحد تولیدی منطبق با مولفه‎های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری است، با برشمردن دلائل این انطباق بیان داشت: نخست اینکه این واحد، یک واحد صنعتی تولیدمدار است و دوم اشتغال پایدار را برای کشور و استان به ارمغان می‎آورد.

وی، نگرش به توسعه صادرات را دلیلی دیگر بر انطباق این واحد تولیدی با مولفه‎های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری دانست و افزود: با ایجاد این شرکت، علاوه بر بی‎نیاز شدن کشور از واردات، زمینه صادرات نیز فراهم شده و علاوه بر ارزآوری، از خروج ارز نیز جلوگیری می‎نماید. ضمن اینکه توسعه کارآفرینی و توانمندسازی نیروی انسانی و مولفه دانش بنیان بودن را نیز در دل خود مستتر دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در خصوص چشم‎اندازهای این واحد صنعتی برای حضور موثر در بازارهای جهانی گفت: در گام اول ما برای صادرات 50 درصد تولیدات خود برنامه‎ریزی نموده‎ایم؛ اما در گام های بعدی این رقم را به 70درصد هم خواهیم رساند.

معماری با اذعان به این مهم که در این کارخانه کوشیده‎ایم اصولی مبتنی برعلم روز داشته باشیم؛ خاطرنشان کرد: هر واحد صنعتی و تولیدی در اقتصاد امروز دنیا از اصولی مبتنی بر علم و فناوری فاصله بگیرد، نمی تواند در بازار به رقابت بپردازد.

وی، از برنامه‎ریزی این واحد بزرگ برای حضور در بازارهای بین‎المللی خبر داد و گفت: از همین رو همه ماشین‎آلات ما عمدتا در دوران تحریم و از دو کشور آلمان و سوئیس با مجوز قانونی و رسمی وارد شدند؛ چرا که بنای ما بر حضور رسمی و با نشان در بازارهای جهانی و معتبر است.

این کارآفرین توانمند صنعت کشور، از تسهیل در ورود ماشین‎آلات و مواد اولیه در دوران پسا برجام خبرداده و گفت: البته در طول مذاکرات و در روزهای آغازین برجام، سختگیری ها تشدید شد، اما در مجموع، روند رو به رشد و بهتر شدن است و این نویدبخش روزهای خوبی برای اقتصاد کشور دارد.

معماری با اشاره به لزوم رعایت مسائل زیست‎محیطی گفت: تولید ما کاملا سبز است و هیچگونه آلودگی زیست‎محیطی را به همراه نخواهد داشت. همچنین در حال حاضر، شرکت آریاترانسفوی شهمیرزاد علاوه بر اینکه جوابگوی نیاز داخلی فعلی است، زمینه برای صادرات مازاد تولیدی به خارج کشور را نیز فراهم کرده است.

وی با اظهار امیدواری اینکه ای کاش صنعت ما به سمتی برود که نیاز کشور به این تولید بیشتر شود تا تولید نیز افزایش بیابد، تصریح نمود: با ایجاد و توسعه واحدهای دیگر کشور ما می تواند به یک نام آشنا در این صنعت در جهان تبدیل شود.

مدیرعامل کارخانه آریا ترانسفو شهمیرزاد با تأکید بر اینکه روش‌های انجام کار در سیستم‌های ما باید بازنویسی شود، ادامه داد: سود بالای بانکی فعالیت‌های اقتصادی را مختل می‌کند و پول باید وارد بخش تولید و صرف رونق این بخش شود.

معماری با بیان اینکه استاندارهای شرکت آریا ترانسفو شهمیرزاد اروپایی است، افزود: این شرکت به‌طور مستقیم برای یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است و در صورت حمایت مسئولان می‌توانیم میزان آن را به دو هزار نفر برسانیم. البته با توجه به نوسانات نرخ ارز قیمت تمام‌شده در کشور، تولیدات ما بین 30 تا 40 درصد تغییر می‌کند و اگر دولت نوسانات نرخ ارز را در قراردادها لحاظ نکند، زیان زیادی به ما وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه باید سرمایه در گردش داشته باشیم تا حجم تولیدات کاهش پیدا نکند، اظهار کرد: در حال حاضر مشکل خاصی برای تأمین متریال نداریم و روابط ما در سطح بین‌المللی بهتر شده است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه دولت حمایت بیشتری از واحدهای تولیدی بزرگ انجام دهد و نوسانات نرخ ارز را در قراردادها لحاظ کند. اظهارداشت: درحال حاضر تولید ترانسفورماتور ما تقریبا دو برابر نیاز داخل کشور است، لذا فرصت خوبی برای صادرات داریم.

معماری با بیان این مطلب که نیازهای کشور در شرایط و بازه‎های زمانی متغیر است، گفت: امیدواریم با رونق تولید در ایران شاهد افزایش نیاز به این ماشین‎آلات نیز در کشور زیاد شده و توامان شاهد افزایش تولید و صادرات نیز باشیم.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: در ابتدای امر تولیدکننده باید کار باکیفیت انجام دهد و محصول خوب ارائه کند تا مصرف‌کننده به کالای خارجی چشم نداشته باشد. خوشبختانه دولت یازدهم در حال برداشتن گام های خوبی است که امید است به رونق تولید و پیروز شدن ما در این جنگ اقتصادی بیانجامد.

کارآفرین پیشکسوت صنعت کشور با اشاره به واردات ترانسفورماتورهای مختلف از کشورهای دیگر گفت: در حال حاضر تولید ایران پاسخگوی نیاز داخلی است و مسئولان باید هر چه زودتر جلوی واردات این کالاها را بگیرند تا تولیدکننده ایرانی بتواند در تولید رونق ایجاد نمایند.

معماری با تاکید بر این مهم که خاکریز امروز ما در بخش تولید است، عنوان کرد: در زمان 8 ساله دفاع مقدس جوانان ایرانی با اهدای خون از مرزهای ایران دفاع کردند و امروز مرز و خاکریز جنگ ما با دشمنان نظام در بخش تولید است؛ لذا باید همه به آن کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار