نماینده ولی فقیه درکردستان: هنر انقلاب اسلامی بر مبنای عقل و تعهد به فطرت انسانی پایه ریزی شده است

سنندج (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی آگاهی بخش و برمبنای علم، آگاهی ،تعقل و تعهد به فطرت انسانی است، گفت: این هنر آگاهی می‌بخشد، اما در هنر غرب تنها بر مادیات، غریزه و هوس تاکید وقطعا غفلت آفرین است.

کد مطلب: ۸۱۲۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه درکردستان: هنر انقلاب اسلامی بر مبنای عقل و تعهد به فطرت انسانی پایه ریزی شده است

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان در دیدار با کارکنان و هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و سازمان بسیج هنرمندان استان که به مناسبت 20 فروردین روز هنر انقلاب اسلامی صورت گرفت، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عقل بشر تلنگری زد که به خودش بیاید، اظهار کرد: انقلاب اسلامی انسان‌هایی را رشد داد که نمونه‌های بی‌نظیری در جهان هستند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، یکی از بارزترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران را صدور تفکر ویژه انسانی برمبنای آموزه های دینی عنوان کرد و گفت :امروز تفکر انقلاب تنها مختص به ایران نیست و بر اساس وعده امام راحل امروز این تفکر به جهان صادر شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به مسائل تاریخی دوران رنسانس و سیر دین ستیزی حکام قبل از انقلاب اسلامی گفت : انقلاب اسلامی دین و عقلانیت را مطرح و دین را دوباره به متن جامعه بازگرداند و به برکت این انقلاب ارزش‌هایی که به واسطه تفکرهای ضد اسلامی در حال محو شدن بود دوباره احیا شد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی احیای ارزش های اسلام نیاز به بسترهایی داشت که یکی از این ظرفیت ها هشت سال جنگ تحمیلی بود، خاطرنشان کرد: بسیاری از این ارزش‌ها در جنگ و طول هشت سال دفاع مقدس احیا شد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان هنر انقلاب اسلامی یک سری ویژگی‌ها دارد، افزود: این هنر بر مبنای عقل، تدبیر ، تفکرو تعهد است و بر یک اصول و پایه‌های اساسی حاکم بوده و همین امر موجب ماندگاری آن شده است.
به گفته آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، هنر غرب بر پایه هوس و لذت‌های شخصی و مادی بوده تا جاییکه بوی مادیات می‌دهد و ماندگاری ندارد.
وی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی آگاهی بخش و برمبنای علم و آگاهی است، گفت: این هنر آگاهی می‌بخشد، اما در هنر غرب تنها بر مادیات تاکید و غفلت آفرین است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: هنر انقلاب به فرد آگاهی می‌بخشد و مسیرها را برای انسان روشن می‌کند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی بر مبنای فطرت انسان‌ها است، اذعان داشت: این هنر در شأن انسان بوده و وجه انسانی بشر را مورد توجه و بر مبنای آن تولید محتوا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب کمال انسانی را در نظر می‌گیرد، ولی هنر غربی تنها ابزاری برای بهره‌برداری و سوء استفاده بوده و توجهی به رشد و بالندی انسان ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هنر انقلاب اسلامی این است که انسان را به خدا نزدیک کند و تمام جلوه‌های خدا را در خود رشد دهد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه انسان می‌تواند تمام صفات الهی را در خود تقویت کند، گفت: انسان از نظر علم می‌تواند کل امور عالم را بداند.
وی اضافه کرد: هنر انقلاب این است که انسانی را به بشر معرفی کند که خواستش رشد و تعالی جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان از هنر به عنوان زبان گویا نام برد و گفت: هرکس دنبال اثر گذاری است، باید از ابزار هنر استفاده کند و هنری که در آن عقل و تدبر وجود نداشته باشد ارزشی نخواهد داشت.
وی با اشاره به جایگاه والای شهید آوینی گفت : اگر امروز آثار شهید آوینی ماندگاری دارد توجه ویژه این شهید به مبانی اصول هنر انقلاب که بر پایه اصول کاملا مبتنی بر کمال انسان ها بوده می باشد و قطعا باید تلاش نماییم این تفکر را در جامعه فرهنگ وهنر تسری بخشیم که راه سعادت بشری بر آن است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار