پورابراهیمی در تشریح جلسه با سیف و کرباسیان خبر داد:

طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تدوین طرح دو فوریتی برای ساماندهی بازار ارز در کمیسیون متبوعش گفت: مجلس تلاش خواهد کرد تا بازار ارز به وضعیت قابل قبولی بازگردد.

کد مطلب: ۸۱۲۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در گفت وگو با خانه ملت در خصوص نشست مشترک امروز عصر ( دوشنبه ، 20 فروردین) اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی گفت: در پی التهابات ارزی روزهای گذشته و هفته های پایانی سال 96، امروز کمیسیون اقتصادی نشستی را با حضور آقایان سیف و کرباسیان برگزار کرد و براساس جمع بندی این نشست هیچ عامل اقتصادی خاصی، التهابات کنونی بازار ارز را توجیه نمی کند و شرایط امروز بازار ارز ناشی از عوامل غیر اقتصادی، فضای روانی و سفته بازی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: تبعات ناشی از وضعیت موجود در بازار ارز باعث شده حوزه های کلان اقتصاد در شرایط خاص قرار بگیرد که باید به این وضعیت رسیدگی شود.

پورابراهیمی داورانی گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی اقدامات بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز بررسی شد.

وی ادامه داد: طرح دو فوریتی برای ساماندهی بازار ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و محورهای آن به اطلاع مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد رسیده البته دولت نیز بسته پیشنهادی در این رابطه در دستورکار دارد و بعد از نشست مدیران اقتصادی دولت با رئیس جمهور جمع بندی نهایی انجام خواهد شد و جمع بندی کمیسیون اقتصادی مجلس و دولت برای ساماندهی بازار ارز فردا نهایی می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بیان انتقادات نمایندگان مجلس به وضعیت موجود بازار ارز ادامه داد: در صورت عدم توافق مجلس و دولت در خصوص ساماندهی بازار ارز، مجلس طرح دو فوریتی بازار ارز را پیگیری خواهد کرد.

پورابراهیمی همچنین افزود: بازار ارز را می توان از وضعیت کنونی خارج کرد و این قول را می دهیم که تلاش شود که بازار ارز به وضعیت قابل قبولی برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار