رئیس شبکه دامپزشکی خوسف خبر داد:

برگزاری کلاس آموزشی بروسلوز در روستای تجگ خوسف

خوسف (پانا) ـ رئیس شبکه دامپزشکی خوسف گفت:کلاس آموزشی بروسلوز در روستای تجگ خوسف با هدف افزایش میزان آگاهی روستائیان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۱۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس آموزشی بروسلوز در روستای تجگ خوسف

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی خوسف با بیان اینکه طرح واکسیناسیون بروسلوز در جمعیت دام سبک در حال انجام است،گفت:بروسلوز یکی از مهمترین و شایع ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات است. میزان شیوع تب مالت در انسان مستقیم به شیوع بروسلوز در دامها بستگی دارد.

وی افزود:طرح واکسیناسیون توسط اکیپ های بخش دولتی و بخش خصوصی در قالب طرح توسعه در سطح شهرستان خوسف با اولویت روستاهای دارای کانون انسانی انجام خواهد شد.

محمودی گفت:پیشگیری و کنترل بیماری در حیوانات از طریق مایه کوبی دامها و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی و شناسایی و حذف دام های آلوده انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف افزود:پیشگیری بیماری در انسان مستلزم کنترل بیماری در حیوانات،آموزش کادرهای پزشکی، دامپزشکی، و عموم جامعه، اجرای مقررات قانونی چون پاستوریزاسیون شیر و دیگر فرآورده های لبنی، استفاده از البسه محافظ به وسیله افراد تحت مخاطره، واکسیناسیون، آزمایش و کشتار دام های آلوده است.

وی در پایان از شهروندان خواست با اکیپ های شبکه دامپزشکی در امر واکسیناسیون و نظارت همکاری لازم را داشته باشند و در صورت وقوع علائمی همچون سقط جنین در دام ها موارد را جهت پیگیری به شبکه دامپزشکی با شماره تماس 32473413 اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار