دستگیری شکارچیان سابقه دار در لارستان

شیراز (پانا) - رئیس اداره محیط زیست لارستان از دستگیری شکارچیان سابقه دار پس از یک هفته تعقیب و گریز در لارستان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۰۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری شکارچیان سابقه دار در لارستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، انصاری در این رابطه گفت: این شکارچیان که در چند مرحله شبانه به وسیله موتورسیکلت اقدام به تعقیب "جبیر" در منطقه "هرمود" و حاشیه آن نموده و سپس متواری شده بودند، شب گذشته نیز با شکار یک راس جبیر از چنگ ماموران گریختند.

وی ادامه داد: صبح امروز طی هماهنگی و با دستور مقامات قضایی با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست لارستان با ورود به منزل شکارچیان، مقداری گوشت و اجزای شکار و یک قبضه اسلحه دو لول سوزنی غیر مجاز و تعدادی فشنگ و مهمات کلاشینکف کشف و ضبط شد.

رئیس اداره محیط زیست لارستان افزود: در همین رابطه دو نفر بازداشت و یک نفر متواری شده که تحت تعقیب قرار دارد.

انصاری تصریح کرد: جمعیت جبیر طی چند سال اخیر در "هرمود" با تلاش محیط بانان رو به افزایش بوده و در حاشیه روستاها و حتی در حاشیه شهر هم مشاهده شده اند، اما متاسفانه این گونه کمیاب در معرض خطر شکارچیان بی رحم قرار دارد.

"جبیر" یکی از انواع آهوی بومی شبه‌قاره هند و ایران است. در گذشته این حیوان یکی از انواع غزال گرمسیری ( Gazella dorcas) پنداشته می‌شد اما مطالعات ژنتیکی جدید جدایی این دو جانور را مشخص کرده‌است. این حیوان در کشورهای هندوستان، پاکستان، افغانستان و ایران دیده شده‌است و بیشتر در مناطق بیابانی و گرم زندگی می‌کند.

این جانور شباهت زیادی به آهو یا غزال گواتردار ایرانی ( Gazella subgutturosa دارد. مهمترین تفاوت‌های آن با آهو این است که‌اندازه‌ای کوچک‌تر و بدن ظریف‌تر و لاغرتر دارد. هر دو جنس نر و ماده شاخ دارند در حالیکه در آهو فقط جنس نر شاخ دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار