گفت‌و‌گوی ترامپ و پادشاه عربستان درباره ایران

تهران (پانا) - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی بامداد سه‌شنبه 3 آوریل (14 فروردین) با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی مدعی ضرورت مقابله با خطر ایران و اقدام‌هایش در بی ثبات کردن منطقه شد.

کد مطلب: ۸۱۰۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
گفت‌و‌گوی ترامپ و پادشاه عربستان درباره ایران

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) ملک سلمان در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت حرکت بخشیدن به روند صلح خاورمیانه در چارچوب تلاش‌های بین‌المللی، تاکید کرد و افزود که پادشاهی عربی سعودی، در قبال قضیه فلسطین و حقوق مشروع مردم فلسطین در برپایی کشوری مستقل به پایتختی قدس، موضعی ثابت دارد.

بنا بر این گزارش، در این گفت‌وگو، مسائل متعدد منطقه‌ای و بین‌المللی و در راس آن‌ها تحولات اخیر در فلسطین، مطرح شد.

پادشاه عربستان همچنین از بیانیه صادره از سوی کاخ سفید و مواضع قاطع مطرح شده در آن درباره شبه‌نظامیان حوثی، تقدیر و تشکر کرد.

بن سلمان عبدالعزیز مدعی شده است شبه‌نظامیان حوثی با پشتیبانی ایران، به تجاوزها و اعمال ستیزه‌جویانه خود، ادامه می‌دهند.

او همچنین بر تلاش‌های سعودی به منظور یافتن راه‌حلی سیاسی برای بحران یمن و ارائه کمک بشردوستانه به مردم این کشور، تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا هم بر ضرورت مقابله با خطر ایران بر ثبات منطقه، تاکید و از نقش پادشاهی سعودی در تحقق ثبات و تلاش‌هایش در این راستا، تقدیر کرد.

ملک سلمان و ترامپ، بر اهمیت دستاورهای حاصل شده در نتیجه اقدام‌های بین‌المللی در جنگ علیه «گروه تروریستی داعش» در عراق و سوریه، تاکید کردند.

در همین زمینه پادشاه سعودی بر ضرورت یافتن راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه، به گونه‌ای که به خواسته‌های مردم این کشور جامه عمل پوشانده و سلامت و تمامیت ارضی آن را حفظ کند، تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار