برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان دختر خراسان رضوی در تربت جام

مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان دختر خراسان رضوی با رقابت 500 نفر از منتخبین به مدت سه روز به میزبانی آموزش وپرورش تربت جام در محل مصلی الغدیر شهرستان برگزارشد.

کد مطلب: ۴۸۷۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، در مراسم پایانی این رویداد قرانی پس از تلاوت آیاتی از کلام وحی توسط استاد جواد پناهی و خطبه خوانی دانش آموزان فائزه خواجوی و زهرا رهباردار از نهج البلاغه وصحیفه سجادیه در ارتباط با عدالت علوی در اجرای حکومت و تاکید بر استفاده علمی بیشتر از صحیفه سجادیه سپس مومن قرآن عترت ونماز اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی با تشکر از تلاش های خالصانه آموزش وپرورش تربت جام و تسلیت ایام فوات حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب س وظیفه تبلیغ ترویج واحیاء قیام امام حسین ع را برعهده داشتند و دانش آموزان دختر شرکت کننده در مسابقات چه رتبه آوردن و نیاوردن از نظر ما همه برنده و رسالت زینبی بر دوش دارند.
علی مهدی خواه با توصیه به دانش آموزان منتخب قرآنی تصریح کرد: دانش اموزان برتر قرانی با همین معارف و توانمندی هایی که کسب کردند برای خودشان یک ماموریت تبلیغی و تریجی در سطح محله مدرسه و شهر تعریف کنند تا انشاالله به اتفاق هم وضعیت عترت قرآن و نمازین را در جامعه ارتقا دهیم.
درپایان مراسم به نفرات اول تا سوم رشته های ترتیل حفظ قرائت نماز نهج البلاغه وصحیفه سجادیه و تفسیر لوح سپاس و به برترین های مسابقات که به مرحله کشوری راه یافتند تندیس وهدایای نفیس به آنها تقدیم شد.
نفرات اول این دوره از مسابقات در رشته قرائت، مهسا تقی پوراز ناحیه 5 مشهد مقدس، فاطمه پژوهان نیک از ناحیه 7 مشهد مقدس، سید معصومه حسینی آقا ملکی از ناحیه 2 مشهدمقدس، مهلا پرنده سالانقوچ از قوچان، فاطمه احمدی و زینب ضیا دوست از سبزوار می باشند.
همچنین عطیه صولتی از تربت جام، فائزه ابرهیمی از ناحیه 2 مشهد مقدس در رشته ترتیل و
فاطمه پولادی از گناباد، زهرا سادات موسوی و معصومه سادات دشتی رحمت آبادی از ناحیه 4 مشهد مقدس، مریم طرزی از سبزوار، مهدیه سادات هاشمی و فاطمه جعفری از ناحیه 3 مشهد مقدس در رشته حفظ حائز کسب مقام برتر شدند.

در رشته تفسیر نیز نائمه رحمانی کوه سفیدی از تربت جام، سید زهرا رباط جزی مقدم از ناحیه یک مشهد، هنانه عطایی حمامی از ناحیه 6 مشهد مقدس مقام برتر را کسب کردند.
زهرا رهبار دارخراسانی از ناحیه 4 مشهد مقدس، زینب میرزایی از ناحیه 6 مشهد مقدس، سید زهرا سجادی زاده از ناحیه 5 مشهد مقدس، ملیحه خسروی جم از سبزوار، فائزه خواجوی از ناحیه یک مشهد مقدس و مهدیه جمالی خاقانی از تربت جام رتبه اول رشته صحیفه سجادیه این دوره از مسابقات را کسب و به مر حله کشوری راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار