رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

23 سردخانه و انبار نگهداری سیب‌زمینی در اردبیل احداث می‌شود

خبرگزاری پانا:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تامین اعتبار مورد نظر با مساعدت وزیر جهاد کشاورزی 23 طرح سردخانه و انبار سیب‌زمینی در اردبیل اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

کد مطلب: ۳۰۴۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،عدیل سروی در جلسه کار گروه تخصصی اشتغال در استانداری اردبیل اظهار داشت: از پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار اردبیل در توجه جدی به رفع موانع توسعه‌ای بخش کشاورزی و برگزاری نشست اخیر با وزیر جهاد کشاورزی قدردانی می‌کنیم چرا که این نشست نتایج و ثمرات خوبی را به همراه داشته است که قطعا در توسعه اشتغال، کارآفرینی و تولید استان راهگشا خواهد بود.

وی گفت: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی ضعف بزرگی را به وجود آورده که امیدواریم در همه زمینه‌ها با حضور سرمایه‌‌گذاران فعالیت در این بخش رونق بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل تولید 850 هزار تن محصول سیب‌زمینی را در استان اردبیل یادآور شد و افزود: ما در حالی یک سوم سیب ‌زمینی کشور را تولید می‌کنیم که تنها ظرفیت انبارهای فنی و نیمه فنی ما 50 هزار تن است.

سروی تصریح کرد: قرار است طی دو سال آینده برای 100 هزار تن ظرفیت‌سازی در این زمینه انجام شود به طوری که با موافقت وزیر جهاد کشاورزی ساخت 23 سردخانه و انبار سیب‌زمینی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری 37 میلیارد تومان و ایجاد فرصت اشتغال برای 196 نفر فراهم خواهد شد که معرفی به بانک‌ها و صدور مجوز لازم انجام شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در بحث واگذاری یک واحد مجموعه گلخانه‌ای نیز به بخش خصوصی در استان اردبیل موافقت نهایی صادر شد که این نیز ظرفیت اشتغال 126 نفر را فراهم می‌آورد.

سروی ضرورت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی را در تقویت و مهار آب‌های مرزی یادآور شد و ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌بندی که جهاد کشاورزی انجام می‌دهد در این زمینه نیز بتوانیم منشا خیر و برکت در توسعه کشاورزی استان باشیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: تلاش ما بر این است تا با انجام مناقصاتی در تبدیل اراضی دیم به آبی در مراحل اولیه به میزان 12 هزار هکتار هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی به انجام رسیده و این حرکت‌ها را یک فرصت استثنایی خوبی را برای ایجاد اشتغال بیشتر فراهم بیاورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار