توصیه‌های روز طبیعت:

آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها را نیاشامید/ زباله‌ها را در طبیعت رها نکنید

مازندران (پانا) - اورژانس و هلال احمر مازندران از مسافران و‌ گردشگران خواستند در روز طبیعت توصیه‌های ایمنی و بهداشتی را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۸۱۰۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها را نیاشامید/ زباله‌ها را در طبیعت رها نکنید

با توجه به اینکه اداره کل هواشناسی مازندران در برخی نقاط بارش باران را پیش ‌بینی کرده است، بهتر است مسافران و‌ گردشگران از توقف در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند و مراقب کودکان خود در کنار رودها باشند تا با ورود به حریم آب برای آن‌ها اتفاق ناگواری رخ ندهد.

پس از انجام تفریح در طبیعت و به هنگام بازگشت خود مراقب باشند تا آثار تخریبی مانند زباله یا صدمه به جنگل را از خود برجای نگذاشته و در صورتی که در جنگل حضور دارند با ریختن آب روی آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند. همچنین زباله های خود را از داخل طبیعت خارج و درون سطل های زباله قرار دهند.

مسافران و گردشگرانی که به دامن طبیعت می‌روند حتما با خود آب آشامیدنی همراه داشته باشند و از خوردن آب رودخانه‌ها و چشمه‌ها خودداری کنند.

از مصرف قارچ های موجود در طبیعت پرهیز و چادرهای خود را دور از خار، خاشاک و نخاله بر پا کنند.

برای پیشگیری از ورود جانوران و حشرات، در چادر را همواره بسته نگه دارند و برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، از روشن کردن گازهای پیک‌نیکی و منقل در داخل چادر، خودرو و یا محیط‌های بسته خودداری کنند.

رانندگان با توجه به تلاقی موج بازگشت مسافران و حضور مسافران در مناطق اطراف شهر، به دلیل ترافیک سنگین باک خودرو خود را پر کنند.

در صورت بروز هر مشکلی با شماره تلفن‌های 125 آتش‌نشانی، 115 اورژانس و 112 هلال احمر برای امدادرسانی تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار