24واحد اقامتی در طالقان

طالقان (پانا) - مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: در حال حاضر 3 هتل فعال، 5هتل آپارتمان، 2 مجتمع اقامتی ، 1واحد اقامتگاه بوم گردی و 13واحد خانه مسافر در طالقان داریم که در مجموع 24واحد اقامتی داریم.

کد مطلب: ۸۰۹۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
24واحد اقامتی در طالقان

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در شهرستان طالقان، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در جلسه شورای اداری شهرستان طالقان و در حضور استاندار البرز با اشاره به موقعیت این شهرستان به لحاظ پتانسیل های گردشگری گفت: گرچه طالقان به لحاظ موقعیت و تعداد جمعیت محدود به نظر می رسد اما از نظر انعکاس اجتماعی همچون دارا بودن چهره های فرهنگی، هنری و همچنین علما و دانشمندان از موقعیت مطلوبی بهره مند است. ایجاد صنایع در این منطقه امکان پذیر نیست زیرا با مسائل زیست محیطی روبرو هستیم اما پیش از آنکه استان البرز شکل بگیرد و بر اساس مطالعاتی که انجام شد این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناسایی شد.

وی در ادامه یادآور شد: هنگامی که شهرستانی به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب می شود موقعیت های خاصی نیز برای سرمایه گذاری شناسایی می گردد که در این رابطه سه منطقه شناسایی شده است. منطقه آسمانسو با 76هکتار مساحت در نظر گرفته شده که سرمایه گذار نیز دارد و در مرحله اخذ استعلام ها هستند. منطقه یاس زیدشت با 84هکتار و همینطور منطقه نمونه گردشگری طالقان با 100هکتار که فاقد سرمایه گذار است.

حجت الاسلام صابری طالقانی اذعان داشت: علاوه بر این بدلیل بافت سنتی روستاها و موقعیت طبیعی منطقه؛ بوم گردی با هزینه های خیلی کم می تواند در اینجا موقعیت های شغلی بسیار خوبی را فراهم نماید و خود عاملی برای جذب گردشگر باشد که مطالعات آن در سال های 95 و 96 انجام شده .

وی در پایان افزود؛ در حال حاضر 3 هتل فعال، 5هتل آپارتمان، 2 مجتمع اقامتی ، 1واحد اقامتگاه بوم گردی و 13واحد خانه مسافر در طالقان داریم که در مجموع 24واحد اقامتی داریم. و امیدواریم با استقبال سرمایه گذاران برای ورود در بخش گردشگری منطقه طالقان شاهد رشد بیش از پیش این صنعت در طالقان باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار