معاون استاندار تاکید کرد؛

کمک فارغ التحصیلان مدارس نمونه دولتی به نظام تصمیم گیری مبتنی بر دانش

مشهد(پانا)-با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش، فرماندار سبزوار و مدیران آموزش و پرورش این شهرستان، همایش ترنم وصل به همت فارغ التحصیلان دبیرستان نمونه باقر العلوم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۸۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کمک فارغ التحصیلان مدارس نمونه دولتی به نظام تصمیم گیری مبتنی بر دانش

سید جواد حسینی در این همایش گفت: از جمله سیاست های مهم آموزش و پرورش در زمان دکتر فانی سیاست مدرسه محوری، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، تمرکززدایی و توسعه مشارکت بود.
وی افزود: همچنین دکتر فانی چند طرح مهم از جمله طرح ایجاد گروه های آموزشی، پژوهشسراهای دانش آموزی و ایجاد دبیرستان های نمونه دولتی را در طول تاریخ خدمت خود به نظام تعلیم و تربیت طراحی و به اجرا گذاشت که ثمرات و برکات آن از جمله در مدارس نمونه دولتی در این همایش نمایان است.
معاون استاندار سرمایه انسانی را عامل اصلی توسعه دانست و اظهار داشت: در کشوری مثل ژاپن 80 درصد سهم توسعه را نیروی انسانی به خود اختصاص داده است.
حسینی گفت: مدارس نمونه دولتی با رویکرد عدالت آموزشی و کمک کیفی به ارتقای تعیلیم و تربیت فرزندان مستعد و محروم ایجاد شد که از این طریق گام اساسی برای عدالت آموزشی و در نتیجه عدالت آموزشی محسوب می گردد.
وی افزود: امروز باید بپذیریم که آموزش و پرورش به اثری اجتماعی تبدیل شود و این موضوع با مشارکت همه جانبه جامعه در تعلیم و تربیت محقق می گردد.
حسینی در ادامه گفت: بدانیم مدیریت آموزشگاه ها باید ارتقاء یابد و این موضوع کلید تحول در نظام تعلیم و تربیت و جامعه محسوب می گردد.
وی افزود: امروز باید بپذیریم مدرسه واحد اصلی تحول در جامعه محسوب می گردد و باید جامعه و نظام بر این واحد تحول و پیشرفت متمرکز گردد و مدرسه محوری و قدرت بخشیدن به نظام مدرسه و تفویض اختیار به آن وجه همت مسئولان و مردم جامعه قرار گیرد.
حسینی تصریح کرد: در این میان معلمان به عنوان منبع اصلی تحول در جامعه محسوب می شوند و باید بتوانند نقش تاریخی خود را ایفا نمایند.
معاون استاندار در ادامه گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال 96 توانسته است نرخ پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی را از 36 درصد به 98 درصد افزایش دهد.
وی افزود: نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی نیز به 98.13 درصد، دوره متوسطه اول به 91.61 درصد و دوره متوسطه دوم به 74.75 درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: کسب رتبه های اول در المپیاد فرش، ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی، مراکز مشاوره و دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان از جمله توفیقات آموزش و پرورش استان در سال 96 محسوب می گردد.
معاون استاندار در ادامه گفت: مجموعه فارغ التحصیلان دبیرستان های نمونه دولتی می توانند در قالب تشکیل نوعی دبیر خانه ارتباط خود با جامعه محلی را حفظ کنند و دانش و مهارت خود را در اختیار شهر و جامعه خود قرار دهند.
وی افزود: از مجموعه می تواند از این طریق به رشد و توسعه نظام تصمیم گیری مبتنی بر شبکه دانش کمک نماید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار