دبیر کارگروه مد و لباس کشور: درباره لباس دختران نوجوان به نتایج خوبی رسیده‌ایم

تهران (پانا) - دبیر کارگروه مد و لباس کشور در برنامه نوجوانانه «پرانتز باز» از اقداماتی در زمینه طراحی لباس دختران نوجوان سال خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دبیر کارگروه مد و لباس کشور: درباره لباس دختران نوجوان به نتایج خوبی رسیده‌ایم

حمید قبادی با حضور در برنامه تلویزیونی «پرانتز باز» از اقدامات سه ساله این کارگروه در زمینه طراحی لباس نوجوان سخن گفت و اظهار کرد: از آنجا که پوشاک مناسب نوجوان دچار کاستی‌هایی بود ما از سه سال گذشته دراین زمینه اقداماتی را انجام داده‌ایم و اکنون برای لباس دختران نوجوان در مراحل خوبی هستیم. امروز ۳۰ برند به طور اختصاصی در زمینه لباس نوجوان فعالیت دارند هر چند که این میزان برای تعداد بالای نوجوانان ما کافی نیست و عرضه آنها نیز با مشکلاتی مواجه است.

وی در خصوص دلایل گرایش برخی به لباس‌هایی با طرح غربی اشاره کرد و گفت: مسلما اگر ما پاسخگوی نیاز مردم نباشیم آنها نیاز خود را از راه های دیگری برطرف می‌کنند. با این همه از وقتی که ما مساله مد را در کشور به رسمیت شناختیم و نوآوری و خلاقیت و آن را ضابطه‌مند کردیم تا تحت تاثیر سلیقه ها قرار نگیرد، وضع بهتر شده است. به طور مثال، تا پیش از این در نوع رنگ انتخابی دچار محدودیت‌هایی بودیم اما اکنون محدودیت رنگی وجود ندارد هرچند که باید در این زمینه ملاحظات عرف در نظر گرفته شود.

قبادی برای پیشگیری از اختلاف سلیقه خانواده‌ها و نوجوانان در انتخاب لباس مورد نظر بیان کرد: انتخاب لباس یک جنبه روانشناسانه است. قدرت انتخاب جزء اولین قدرت‌هایی است که خداوند به انسان می دهد و سایر انتخاب‌ها ذیل همین قدرت صورت می‌گیرد که انتخاب لباس هم یکی از همین موارد است. لذا خانواده‌ها مکلف‌اند بستر انتخاب لباس مناسب را برای نوجوانان فراهم بکنند نه اینکه سر یک لباس با آنان مشاجره کنند. یعنی باید چهار،پنج لباس از پیش انتخاب‌شده در اختیار نوجوان قرار بگیرد و او از بین آنها طرح دلخواه خود را انتخاب کند نه اینکه ما سر یک مورد با نوجوان دعوا کنیم و نهایتا به این نتیجه برسیم با هم اختلاف سلیقه داریم.

وی در خصوص فرایند مدسازی در الگوهای جهانی گفت: فرایند مدسازی یک کار سخت و بسیار طولانی است که البته برای حرفه‌ای‌های این عرصه شاید چندان سخت نباشد ولی در کل فرایندی است که از یک فکر و اندیشه شکل می‌گیرد تا مرحله‌ای که وارد بازار می شود و مردم از آن استفاده می‌کنند و بعد از آن ذائقه‌سنجی شروع می‌شود. در این مرحله، متخصصین امر از رسانه‌ای‌ها گرفته تا نمایندگی‌های فروش و همین طور مصرف‌کنندگان حرفه‌ای برندها، نظرات خود را در این زمینه منتقل می‌کنند و نهایتا از بعد از جمع‌بندی و اعمال اصلاحات یک محصول وارد بازار می‌شود.

«پرانتز باز» یک مجله خبری ترکیبی است با حال و هوای نوجوانانه که هر جمعه ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه امید می‌رود و از رویدادها و دغدغه‌های نوجوانان امروز می‌گوید و مسائل ویژه آن ها را پیگیری می‌کند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه‌کننده: سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس‌نژاد، ساناز احسانی و زهرا محبوب.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار