در گفت و گو با پانا

بازیگر فیلم سینمایی شاخ کرگدن: افتاده‌ بودن پژمان جمشیدی برگ برنده او بود

تهران (پانا) - رضا حیدری بازیگر فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» پژمان جمشیدی را الگویی موفق برای هر بازیگری می‌داند؛ چراکه که به اعتقاد او، جمشیدی با وجود هجمه‌های مختلفی که علیه او وجود دارد، همیشه افتاده و متواضع است.

کد مطلب: ۸۰۷۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بازیگر فیلم سینمایی شاخ کرگدن: افتاده‌ بودن پژمان جمشیدی برگ برنده او بود

رضا حیدری بازیگر فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» در گفت‌وگو با پانا درخصوص حضورش در این فیلم گفت: در فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» در نقش یکی از دوستان نزدیک و صمیمی کاراکتری است که پژمان بازغی نقش آن را بازی می‌کند. حرفه این فرد در این فیلم محافظت از شخصیت‌های مهم است یا به طور واضح‌تر باید بگویم یک بادیگارد است. این کاراکتر به طور مشخص حفاظت شخصیت‌های حاضر در سازمان ملل در وارنا را عهده‌دار است. خواهر پژمان بازغی در این داستان ربوده شده و حالا او مجبور می‌شود طی یک فرآیندی خود را به بلغارستان برساند و در آنجا از دوستش می‌خواهد که در این مسیر همراهیش کند. از اینجا به بعد کش‌مکش بین این دو آغاز می‌شود.

او در ارتباط با همبازی شدن با پژمان بازغی بازیگر شناخته شده سینما اظهار داشت: پژمان بازغی از دوستان بسیار خوب من در سینما است اما اگر کلی‌تر بخواهم درباره‌اش صحبت کنم باید بگویم جزو افرادی در سینما بود که به هنگام مواجهه با او احساس راحتی و دوستی بین‌مان به وجود آمده بود. این بازیگر زمانی که مقابل دوربین برابر من قرار می‌گرفت به من بسیار کمک می‌کرد تا لحظه‌ای که در آن قرار داریم و بناست که به تصویر کشیده شود به درستی اجرا شود. به هر حال این فیلم اولین تجربه سینمایی من در این ابعاد بوده قطعاً‌ از یک بازیگر حرفه‌ای چون بازغی همین انتظار را داشتم. مهمترین نکته این بود که از موضع بالا به بازیگران کم‌تجربه نگاه نمی‌کرد بلکه کنارشان قرار می‌گرفت تا اتفاق بهتری برای فیلم بیفتد.

حیدری درخصوص روندی که برای بازیگری در سینما در نظر دارد عنوان کرد: قطعا در سینمای ما افراد بزرگ و بنامی حضور دارند که می‌توانند برای هر کدام از جوانان و علاقه‌مندان حرفه بازیگری تبدیل به الگو شوند. اساتیدی مانند عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، پرویز پرستویی و ...، اما روحیه پژمان جمشیدی بازیگر خوب سینما و فوتبالیست روزهای نه چندان دور برایم قابل ستایش است. روحیه ورزشکاری او در بازیگری‌اش بسیار اهرم کمک کننده‌ای بود. با توجه به هجمه‌هایی که علیه او وجود داشت، همواره افتاده بوده و خودش را یک شاگرد در این عرصه می داند.

او افزود: او با حضور درکنار ستارگان سینما و فیلم‌هایی که پرفروش بوده اند لحظه‌ای خودش را گول نزد و در همه جا عنوان کرده که همچنان یک شاگرد است. برگ برنده پژمان جمشیدی را من هم خرج خواهم کرد. باید در تمام طول مدت بازیگری‌ بدون هیچ ادعایی تلاش کنم و بیاموزم. من نیز بدون تعارف و با خودم در امر بازیگری مواجه خواهم شد.

این بازیگر درباره چگونگی حضورش در سینما گفت: از سال 86 با کلاس‌ های کارگردانی مسعود کیمیایی کارم را آغاز کردم، با مینو فرشچی کلاس‌های فیلمنامه‌نویسی را گذراندم، خرقه‌پوش، امیر پوریا، علیرضا خمسه اساتیدی بودند که در کلاس‌های بازیگری و کارگردانی کنارشان آموخته‌ام و کسب تجربه کرده‌ام.البته پیش از این در شیراز نیز حوزه تئاتر فعالیت داشتم اما خب این فعالیت‌ها به تناسب امکانات و شرایطی که فراهم بود پیش می‌آمد و نمی‌توان آن بستر را با چیزی که در تهران وجود دارد مقایسه کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کارم را در سینما با دستیاری فیلمی به کارگردانی‌حمد دُرمنش ‌آغاز کردم. این فیلم در سال 86 ساخته شد و اولین بخشی را که بازی کردم در سریالی با عنوان «سرقت» کنار رضا ناجی بود که در آنجا نقش یک افسر آگاهی را ایفا می‌کردم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار