طرح خوداتکایی مدارس به دنبال تلفیق استعدادهای دانش آموزان با مهارت آموزی است

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در نشست هم اندیشی کمیته اجرایی طرح خود اتکایی مدارس، از اجرای این طرح با هدف کسب مهارت ، حرفه آموزی و خوداتکایی دانش آموزان خبر داد .

کد مطلب: ۸۰۵۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح خوداتکایی مدارس به دنبال تلفیق استعدادهای دانش آموزان با مهارت آموزی است

به گزارش پانا ازلرستان، نصراله بازگیران در این نشست احیاء مشاغل بومی، درآمدزایی برای مدارس و خانواده‌ها، کسب مهارت‌ و حرفه آموزی ، غنی‌سازی اوقات فراغت و تقویت روحیه اعتماد به نفس در دانش آموزان را به عنوان مهمترین اهداف طرح خود اتکایی مدارس عنوان کرد.

وی افزود : به منظور فراهم شدن بستر مناسب برای حرکت دانش آموزان به سمت و سوی مهارت‌های شغلی، این طرح از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده که در لرستان هم در گام اول این طرح در ۱۲ آموزشگاه اجرا شد .

وی خاطر نشان کرد : با انجام ارزیابی‌ها در سطوح آموزشگاهی، منطقه‌ای ، شهرستانی و استانی، ۸ طرح برگزیده و به عنوان نمایندگان استان به مرحله کشور معرفی خواهند شد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی برای دانش آموزان، افزود: می‌بایست بستری را به وجود آوریم تا با تلفیق استعدادهای دانش آموزان با مهارت، زمینه تربیت نسلی مولد برای کشور فراهم شده و نسل آینده‌ساز از سربار بودن به تولید محوری تغییر رویه داده و در پایان تحصیل هر کدام از دانش آموزان حداقل در یک رشته شغلی، دارای مهارت و تخصص کافی باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با مکان‌یابی مناسب، از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای اجرای طرح خود اتکایی در کلیه مدارس استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار