معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: تأمین ۸۵ درصد هزینه ساخت راهآهن شیراز-بوشهر از سوی طرف چینی
تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با اشاره به هزینه ۲۳۶۰ میلیارد تومانی ساخت راهآهن شیراز-بوشهر گفت: ۸۵ درصد این مبلغ توسط شرکت چینی و ۱۵ درصد دیگر بهعنوان منابع اولیه از سوی ایران اختصاص مییابد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیرالله خادمی در حاشیه مراسم امضا قرارداد ساخت راهآهن شیراز-بوشهر اظهار داشت: این مسر ریلی از شهر شیراز در منطقه مرودشت شروع میشود و با عبور از شهرهای کبار، فیروزآباد، فراشبند، اهرام در نهایت به شهر بوشهر و منطقه بندر متصل میشود.
وی افزود: عملیات اجرایی این محور ۴۴۰ کیلومتری پس ازتامین مالی از جانب فاینانسور در اسرع وقت شروع میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۵ درصدی این پروژه به دلیل برخورداری از ردیف اعتبار ملی خبر داد و گفت: امیدواریم با تأمین مالی صورت گرفته سرعت عملیات اجرایی افزایش یابد و طی یک برنامه ۶ ساله عملیات اجرایی محور به اتمام برسد.
خادمی بیان داشت: برآورد مالی این پروژه ۲۳۶۰ میلیارد تومان است که ۸۵ درصد این مبلغ توسط شرکت چینی و ۱۵ درصد دیگر بهعنوان منابع اولیه از سوی ایران اختصاص مییابد. همچنین بیش از ۵۰ درصد عملیات اجرایی پروژه توسط متخصصان و پیمانکاران داخلی انجام میشود و فقط موارد مورد نیاز روسازی از کشور چین خریداری میشود توسط شرکت فاینانسور تأمین میگردد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این محور در مسیر شمال-جنوب قرار دارد که طی سنوات گذشته از اصفهان تا شیراز احداث شده است اما برای ایفای نقش اصلی خود یعنی افزایش زمینه جذب بار و مسافر و پوشش ریلی جنوب فارس و سراسر استان بوشهر باید به بندر متصل شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل یادآور شد: طبق برآورد انجامشده ساخت این خط آهن موجب جابجایی سالانه ۱ میلیون مسافر ۱۲ میلیون تن بار میشود.
ارسال دیدگاه