یک فعال مردم نهاد در قم:

هیچگونه بررسی میدانی در زمینه شناخت توانایی معلولین وجود ندارد

تهران (پانا) - مدیرعامل دفتر فرهنگ معلولین گفت: یکی از مشکلات عمده ای که درایران به خصوص شهرهای دور از مرکز با آن مواجه هستیم این است که هیچگونه بررسی میدانی و اطلاعات آماری در زمینه شناخت توانایی معلولین وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۰۵۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
هیچگونه بررسی میدانی در زمینه شناخت توانایی معلولین وجود ندارد

محمد نوری امروز در نشست هم اندیشی ارزیابی شیوه های ایجاد اشتغال برای معلولان که با حضور کارشناسان دارای معلولیت در دفتر فرهنگ معلولین قم برگزارشد، عنوان کرد: درآمد حاصل از فعالیت نابینایان و ناشنوایان در تئاتر کشور آمریکا با درآمد نفتی کشور ما مقایسه می‌شود واین حاکی از بررسی های میدانی و شناخت استعدادهای معلولین در زمینه های گوناگون است.

وی اظهار کرد: طبق گزارشاتی که ازسوی کارشناسان معلولیت ‌دراین جلسه ارائه شد ما در ابتدا باید سعی کنیم تا زمینه شناخت استعدادها و توانمندی های معلولین رافراهم کرده و سپس با ارائه آموزش های لازم به آنان، استعداد این عزیزان را در راستای ایجاد شغل به کار گیریم.

مدیرعامل موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز نیز با تاکید بر توانایی نابینایان و استعداد آنان در زمینه های مختلف اظهار کرد: لازم است سازمان مستقلی برای نابینایان شکل بگیرد تا با تمرکز به این قشر پراستعداد جامعه بتوان از توانمندی‌های آنان در جنبه‌های گوناگون بهره‌مند شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدقاسم شایسته امروز در نشست هم اندیشی ارزیابی شیوه‎های ایجاد اشتغال برای معلولان که با حضور کارشناسان دارای معلولیت از شهرهای شیراز و قم در دفتر فرهنگ معلولین قم برگزارشد، عنوان کرد: بی تفاوتی به اشتغال معلولین ازجمله نابینایان حق الناسی بر گردن همه کسانی است که با وجود توانایی ایجاد اشتغال در این زمینه کوتاهی می کنند.

مدیرعامل موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز اظهار کرد: این موسسه با هدف ایجاد اشتغال نابینایان از سال۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز نموده است و هیچ گونه وابستگی به هیچ یک ازسیستم های دولتی ندارد، بلکه به همت جمعی از نخبگان نابینا و معتدمین استان شیراز به فعالیت در زمینه ایجاد اشتغال نابینایان می پردازد.

مدیرعامل موسسه نابینایان کارآفرین شیراز گفت: متاسفانه خبرهایی مبنی بر پناهندگی نابینایان به کشورهای اروپایی به دست می رسد که این امر حاکی از نبود زمینه اشتغال نابینایان در کشورماست که نوعی سرخوردگی و ناامیدی را برای این گروه توانمند جامعه به همراه داشته است. یک فرد نابینا صرفا برای امرار معاش و اشتغال مجبور به پناهندگی در کشورهای اروپایی می شود.

وی با تاکید بر توانایی نابینایان و استعداد آنان در زمینه های مختلف اظهار کرد: سازمان نابینایان باید به صورت سازمان مستقلی درآید تا با تمرکز به این قشر پراستعداد جامعه بتوان از توانمندی‌های آنان در جنبه‌های گوناگون بهره‌مند شده و ازاین توانایی‌ها در راستای ایجاد اشتغال برای آنان استفاده کرد.

نشست هم اندیشی ارزیابی شیوه های ایجاد اشتغال برای معلولان امروز باحضور کارشناسان دارای معلولیت از شهرهای شیراز و قم در دفتر فرهنگ معلولین قم برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار