مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

مطالعات بافت فرسوده شهرهای اردبیل تهیه می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مطالعات بافت فرسوده شهرهای اردبیل در راستای ساماندهی این مناطق تهیه می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۵۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مطالعات بافت فرسوده شهرهای اردبیل تهیه می‌شود

محبوب حیدری در جلسه بررسی ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی اردبیل اظهار کرد: از چهار شهر دارای محدوده مصوب بافت فرسوده، مساحت اسکان غیررسمی شناسایی شده استان یک هزار و ۱۴۵ هکتار است و جمعیت ساکن استان در این مناطق ۱۴۱ هزار نفر است.

وی بیان کرد: از این میزان ۹۵ هزار و ۳۵۲ نفر به عبارتی ۶۷.۴ درصد جمعیت ساکن در محلات در مرکز استان ساکن است که در راستای بازآفرینی و ساماندهی این مناطق تلاش و اهتمام جدی داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با تاکید به ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه استان خواستار تخصیص ۳۰ درصد اعتبارات استانی و منابع داخلی دستگاه‌های عضو ستاد به این محلات شد و افزود: از مساحت اسکان غیررسمی شناسایی شده استان اردبیل سهم مرکز استان ۸۱۲ هکتار و سهم محلات هدف ۳۹۶ هکتار است.

حیدری با بیان اینکه علاوه بر این یک هزار و ۵۲۳ هکتار از مساحت استان بافت ناکارآمد میانی شهری است که ۹۶۳ هکتار در مرکز استان واقع شده است، تصریح کرد: ۳۰ درصد جمعیت استان در بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اتمام مطالعات بافت فرسوده شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد گفت: بافت فرسوده شهرهای اردبیل و مشگین‌شهر نیز بازنگری خواهد شد و امسال نیز مطالعات شهرهای بیله‌سوار، کوثر، نمین و گرمی در دستور کار قرار گرفته و به مشاور واگذار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار