همایش ملی پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی صبح امروز دردانشگاه بیرجندآغازشد

بیرجند (پانا) - این همایش باحضور دانشجویان ،اساتیوپژوهشگران زبان و ادبیات فارسی ازسراسرکشوردرتالارولایت به مدت2روزبرگزار می شود.

کد مطلب: ۸۰۵۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
همایش ملی پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی  صبح امروز دردانشگاه  بیرجندآغازشد

محمد حسن بهنام فر دبیر همایش و عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند گفت: 500 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از 400 مقاله پذیرش شده، قرار است 100 مقاله به صورت سخنرانی ارائه و به همراه 250 مقاله دیگر در مجموعه مقالات منتشر و 50 مقاله نیز به صورت چکیده چاپ شده است.

بهنام فر افزود: این مقالات از تمامی استانهای کشور و دانشگاههای مختلف همچون دانشگاه سبزوار، فردوسی مشهد، الزهرا، تربیت مدرس، شهید بهشتی، و از شهرهای رفسنجان، شیراز، اصفهان، یزد، کرمانشاه و خراسان جنوبی و دانشگاههای پیام نور و آزاد ارسال شده است.


وی با بیان اینکه تمامی موضوعات در حوزه زبان و ادبیات فارسی همچون شعر، نثر، فنون ادبی، سبک شناسی، متون ادبی کلاسیک و معاصر، از جمله محورهای همایش است گفت: سه کارگاه تخصصی و یک نشست در زمینه آینده پژوهی در ادبیات همزمان با همایش برگزار خواهد شد.


دبیرنهمین همایش ملی پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی، کشف و پرورش استعدادهای ادبی، ارائه جدیدترین پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی، کمک به ترویج زبان و ادبیات فارسی و تعامل و ارتباط پژوهشگران با آن را از اهداف برگزاری همایش ملی پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی عنوان کرد .


همچنین در این همایش از دکتر محمد مهدی ناصح استاد ادبیات دانشگاه مشهد و متولد زهان شهرستان قائن تقدیر شد. وی دارای آثار متعدد ادبی همچون کتاب شعر دلبر، شعر دلدار، شعر غم، شعر نگار و دوبیتی های عامیانه بیرجندی و مقالات متعددی پژوهشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار