معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: باید گفتمان فرهنگی و پرورشی به گفتمان اول آموزش و پرورش تبدیل شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تنها راه برون رفت نظام آموزش و پرورش از وضعیت کنونی را تغییرات اساسی در حوزه پرورشی و فرهنگی دانست.

کد مطلب: ۸۰۴۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: باید گفتمان فرهنگی و پرورشی به گفتمان اول آموزش و پرورش تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، علیرضا کاظمی با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که شجره طیبه نهاد امورتربیتی را بنا نهادند اظهار کرد: تنها راه برون رفت نظام آموزش و پرورش از وضعیت کنونی تغییرات اساسی در حوزه پرورشی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه امروز دغدغه اصلی نظام و مقام معظم رهبری پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است تاکید کرد: بهترین راه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی با تغییر رویکردها و مدل‌هاست.

کاظمی با تاکید بر اینکه اصل اساسی در تعلیم و تربیت بی‌شک تربیت است تصریح کرد: باید گفتمان فرهنگی و پرورشی به گفتمان اول آموزش و پرورش تبدیل شود تا بتوانیم در مسیر تعالی نظام تعلیم و تربیت حرکت کنیم.

این مقام مسئول ، آموزش زدگی، تمرکز بر ساحت علمی، محدود کردن فعالیت‌ها در برنامه درس ملی و عدم وجود فضای مناسب برای فعالیت های فرهنگی را از جمله چالش‌های اصلی حوزه معاونت پرورشی دانست و افزود: برای اینکه بتوانیم این حوزه را در مسیر ریل اصلی قرار دهیم باید در رویکردها و برنامه‌های حوزه معاونت پرورشی بازنگری و تغییر ایجاد کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز تمامی مشکلات و آسیب‌های جامعه ما ناشی از این است که دانش‌آموز با انبوهی از اطلاعات و بدون آموختن هیچ مهارتی فارغ التحصیل می‌شود و این انبوه از محفوظات در هیچ کجای از زندگی به کار او نمی‌آید.

کاظمی با تاکید بر اینکه باید رویکردهای نخبه گرایانه در نظام تعلیم و تربیت کاهش یابد گفت: باید به سمت فعالیت‌های مدرسه محور و دانش‌آموز محور حرکت کرد و با ایجاد شبکه های بزرگ دانش‌آموزی تحول در نظام فرهنگی و تربیتی ایجاد کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: باید بار سنگین فعالیت‌های مربیان پرورشی در مدارس را که مانع خلاقیت آنها می‌شود کم و نقش مدیریت فرهنگی و تربیتی را با مشارکت تمامی عوامل در مدرسه احیا کنیم.

کاظمی با تاکید بر این که نمی‌توانیم مسائل تربیتی را بدون مشارکت دانش آموزان و معلمان به سرانجام برسانیم خاطرنشان کرد: در همین راستا به دنبال تدوین نظام جامع مدیریت امور تربیتی در مدرسه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار