فرماندار سقز در آیین گرامیداشت هفته سواد آموزی:

استفاده از تمام امکانات برای ریشه کنی بیسوادی در سقز ضروری است

فرماندار سقز در در آئین گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت: آمار بالای بیسوادی ، زیبنده این شهرستان فرهنگی نیست و استفاده از تمام امکانات برای ریشه کنی بیسوادی در سقز ضروری است .

کد مطلب: ۶۹۸۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،آئین گرامیداشت هفته سوادآموزی به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و تجلیل از عوامل و دست اندرکاران برتر سوادآموزی شهرستان سقز با حضور مسئولین شهرستانی و جمع کثیری از آموزش دهندگان و عوامل سوادآموزی شهرستان سقز و منطقه زیویه در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی شهید بهشتی سقز برگزار شد.

علی اکبر ورمقانی فرماندار سقز در این مراسم گفت: باید از تمام امکانات برای ریشه کن کردن بیسوادی و انسداد مبادی بیسوادی ر بهره گرفته می شود
ورمقانی تصریح کرد: باید شناسایی، جذب و آموزش سواد به افراد رده سنی 6 تا 9 سال که شرایط تحصیل را نداشته‌اند، یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی باشد.
وی با بیان اینکه، آموزگاران و فعالان عرصه سواد آموزی، گمنامان توسعه همه جانبه هستند، اضافه کرد: آگاهی سازی جامعه و تلاش برای باسواد کردن حتی یک نفر خدمتی ارزشمند به نسل های آینده است.
فرماندار سقز ادامه داد: تلاش تاثیرگذار برای انسداد مبادی بیسوادی نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، وظیفه سنگینی در این راستا برعهده دارند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در راستای رفع مشکلات شغلی، آموزشیاران نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش جذب شوند.
محمد فرخی رئیس اداره سواد آموزی سقز هم با بیان اینکه رشد سوادموزی و جذب بیسوادان در این شهرستان مناسب است گفت:۱۱ هزار و ۱۰۸ بیسواد بین سن های ۱۰ تا ۴۹ سال وجود دارد.
محمدفرخی افزود: تاخیر زمانی در آغاز به کار نهضت سواد آموزی در استان کردستان و به تبع در سقز و فقر فرهنگی در روستاها از دلایل آمار بالای بیسوادی در این شهرستان است.
وی یادآور شد :بر اساس آخرین آمار سرشماری 146 هزار و 831 نفر جمعیت 10 تا 49 سال در سقز وجود دارد که میزان باسوادی 94 و یک دهم درصد است.
فرخی اظهار کرد: در سال جاری 2 هزار و 178 نفر در شهرستان سقز در دوره های سوادآوزی، تحکیم و انتقال جذب کلاس های نهضت سواد آموزی شده اند.
این مسئول اعلام کرد: تعداد 225 نفر آموزش دهنده به افراد بیسواد و کم سواد در شهرستان سقز مشغول فعالیت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار