معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

اجرای برنامه انسداد مبادی بی سوادی از اولویت های مهم آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی در راستای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل را از اولویت های مهم این استان دانست.

کد مطلب: ۸۰۲۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه انسداد مبادی بی سوادی از اولویت های مهم  آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است

به گزارش پانا شهرستان های استان تهران، محمد احسانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در این باره گفت: اجرای برنامه انسداد مبادی بی سوادی در راستای توسعه عدالت آموزشی وجذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل از اولویت های مهم شهرستان های استان تهران است.

وی ،ضمن تاکید بر مشارکت فعال تر مدیران مناطق ، مدیران مدارس و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در راستای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل ،تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان مدارس، شوراهای اسلامی شهرها و روستا و شوراهای آموزش و پرورش مناطق و خیرین مدرسه یاراز جمله ظرفیت هایی هستند که می توان از آن ها در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و تارک تحصیل بهره برد.

معاون آموزش ابتدایی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با اشاره به ثبت نام دانش آموزان فاقد مدارک هویتی با اطلاع رسانی از طریق رسانه های مختلف محلی و استانی مبنی بر معرفی کودکان ایرانی فاقد مدارک هویتی ( 6تا18 سال) به فرمانداری های سراسر استان ، یاداور شد: با عملی شدن این برنامه تعداد 65 دختر و 74 پسر و در مجموع 139 نفر موفق به دریافت معرفی نامه شدند که در مدارس ابتدایی مشغول به تحصیل شدند.

احسانی ،ادامه داد: تعداد 69 نفر به علت عدم مراجعه به فرمانداری ها در زمان مقرر، موفق به دریافت معرفی نامه نشدند که با اطلاعیه این اداره کل و به استناد به ماده 33 آیین نامه اجرایی مدارس و شرایط ذکر شده در این ماده و مساعدت کمیسیون های خاص آموزش و پرورش مناطق، آن ها نیزاز نعمت تحصیل برخوردار گردیدند.

این مقام مسئول ،ضمن معرفی 142 دانش آموز دختر جذب شده از سال های گذشته به امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان، جهت کمک به ثبت نام مجدد در سال جاری، تصریح کرد: ثبت نام بیش از 2 هزار و 259 دانش آموز از طریق ارسال لیست اسمی ثبت نام نشده ها به مدارس در حال پیگیری و بررسی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به برون سپاری آموزش 88 دانش آموزی که به علت پراکندگی جمعیت، امکان تشکیل مدرسه در محل سکونت آن ها وجود نداشت ، تاکید کرد: با همکاری بازنشستگان محترم فرهنگی و با مساعدت شورای آموزش و پرورش استان شرایط تحصیل این دانش آموزان نیز فراهم گردید.

احسانی ، توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم روستایی ،عشایری و حاشیه شهری با حمایت دولت برای پوشش 700 نفر از نوآموزان مناطق محروم با هدف توسعه عدالت آموشی را بسیار مهم دانست و افزود: برگزاری دوره یک ماهه آمادگی رایگان جهت شناسایی، جذب و ایجاد آمادگی تحصیلی و کاهش افت تحصیلی در پایه اول مناطق محروم برای 9 هزار و 500 نفر نوآموز از دیگر اقدامات این اداره کل می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار