رویای "ماریا" در کوچکترین مدرسه ایران

بوشهر (پانا) - قسمت دوم سری مستند "غوغای بی هیاهو" با عنوان " ماریا" آماده پخش شد.

کد مطلب: ۸۰۲۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رویای "ماریا" در کوچکترین مدرسه ایران

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، این قسمت از سری مستند "غوغای بی هیاهو" به استان بوشهر رفته است.

وحید حیاتی معلمی است که از شهرستان جم به روستایی دوردست می‌رود تا به چهار دانش آموز درس بدهد. روستای بیدو و موردی از توابع شهرستان جم یک مدرسه با یک کلاس درس دارد. معلم فداکار این مدرسه به جز سختی راه خود، هر روز به دنبال یکی از دانش آموزهای مدرسه می ‌رود و او را با موتور به سر کلاس می‌رساند و بر می‌گرداند. ماریا در روستای موردی زندگی می کند، روستایی با دوازده نفر جمعیت. ماریا تنها دختر این روستاست و اغلب موارد تنهاست. با کمکی که معلم به او می‌کند، حالا همکلاسی ها تنها دوستان ماریا هستند. درک بالای معلم از طبیعت زیبای روستا باعث شده بسیاری از کلاس‌های درس در دامن طبیعت برگزار شود.

این قسمت از مستند با عنوان "ماریا" به زندگی فداکارانه این معلم در کنار دانش آموزان مدرسه می‌پردازد. سری مستند غوغای بی هیاهو به کوچک‌ترین مدارس در مناطق دوردست کشور سر می‌زند و به زندگی بومی آن مناطق در کنار تلاش معلمان می‌پردازد.

همچنین این برنامه به دور از پرگویی و با انتخاب تصاویری بکر از زندگی روستایی و بومی مناطق مختلف ایران، روایت هایی جذاب را برای بینندگان این برنامه تدارک دیده است.

این مستند کاری ست از گروه اجتماعی فرهنگی که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و تهیه کنندگی مهدی بابایی در 26 قسمت سی دقیقه ای که پنجشنبه ها ساعت 19:50 در جدول پخش برنامه های شبکه دو سیما قرار می گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار