مدیر آموزش و پرورش قرچک تاکید کرد:

لزوم استفاده از اندیشه شهیدان رجایی و باهنر درتربیت دانش‌آموزان

قرچک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: به‌کارگیری اندیشه‌های ناب شهیدان رجایی و باهنر در تربیت دانش‌آموزان موجب اعتلای ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود. (پانا قرچک) مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: به‌کارگیری اندیشه‌های ناب شهیدان رجایی و باهنر در تربیت دانش‌آموزان موجب اعتلای ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۲۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم استفاده از اندیشه شهیدان رجایی و باهنر درتربیت دانش‌آموزان

مهدی نیکبخت به مناسبت فرارسیدن هشتم اسفندماه، روز امور تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا شهرستانهای تهران اظهار داشت: هر ساله به مناسبت بزرگداشت هفته امور تربیتی برنامه‌های خوبی در سطح مدارس شهرستان اجرا می‌شود و امسال نیز این برنامه‌ها به قوت خود باقی است.

وی در ادامه افزود: اهمیت تربیت دینی در بین دانش‌آموزان بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همکاران ما در اداره آموزش و پرورش شهرستان بر اساس سند تحول بنیادین به این امر توجه ویژه دارند.

این مسؤول گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شش مقوله آموزش، پرورش، مهارت، هنر و زیبایی‌شناختی، امور اجتماعی و فعالیت‌های تربیت‌بدنی مورد تأکید قرارگرفته و سعی ما بر این است که بدون غفلت از حتی یک مورد از شش حوزه مهم ذکرشده، به بهترین نحو به وظایف عمل کرده و در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مؤثر باشیم.

نیکبخت ادامه داد: اهمیت آموزش مسائل دینی و تربیتی بر اساس آموزه‌های دینی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به‌طوری‌که دانش‌آموزان علاوه بر اینکه با یادگیری این موضوعات به آرامش روحی و فکری می‌رسند، روند تعلیم و تربیت آن‌ها با سهولت صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در هفته بزرگداشت امور تربیتی، از معاونان پرورشی مدارس، مربیان امور تربیتی، مشاوران مدارس، مربیان بهداشت و مربیان تربیت‌بدنی شهرستان قدردانی خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که به‌عنوان اسوه تعلیم و تربیت شناخته شده‌اند، گفت: مشی و روش این شهیدان بزرگ‌وار همواره باید الگوی معلمان باشد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: معلمان و کلیه دست‌اندرکاران امر آموزش و پرورش باید با بهره‌گیری از اندیشه‌های ناب شهیدان رجایی و باهنر، هرچه بیشتر دانش‌آموزان را به اجرا و پاسداشت ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.

وی اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری مربیان تربیتی می‌توانند افسران جنگ نرم در مدارس باشند، اهمیت کار این افراد با این رهنمود مشخص می‌شود تا با همت و تلاش بیشتر، مدارس را از وجود آفات فرهنگی دور کنند.

/خبرنگار : توحید عظیمی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار