سرپرست كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز فارس تاکید کرد:

اهمیت مبارزه قاطع با پدیده شوم قاچاق كالا و ارز در تحقق اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری پانا:سرپرست كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان فارس گفت: یكی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی، مبارزه قاطع با پدیده شوم قاچاق كالا و ارز است.

کد مطلب: ۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد بذر افشان در حاشیه مراسم امحا بیش از 50 تن كالای قاچاق در شیراز، با تقدیر از سایر دست اندر كاران امر مبارزه به قاچاق كالا و ارز استان و همچنین با اشاره به رابطه مستقیم قاچاق كالا و موضوع توسعه یافتگی كشورها، گفت: قاچاق كالا موجب بیماری اقتصاد و جلوگیری از رشد و شكوفایی مناسب آن می شود و به همین لحاظ، این پدیده شوم مانند علف هرز، درخت تنومند اقتصاد جامعه را بیمار می كند.

وی مبارزه با پدیده شوم قاچاق كالا را از جمله مصادیق بارز دستیابی به اقتصاد مقاومتی دانست و تاكید كرد: در سال گذشته بیش از 800 میلیون دلار لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق در كشور به صورت قاچاق وارد شده است كه این میزان علاوه بر ضربه اقتصادی، تهدید جدی برای سلامت جامعه به شمار می رود.

سرپرست كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان فارس با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، خاطر نشان كرد: ورود هر هفت هزار دلار كالای قاچاق، مساوی با از بین رفتن یك فرصت شغلی در كشور است كه در این رابطه ما باید شاهد تلاش جدی تر سایر متولیان، برای مبارزه بی امان با سوداگران اقتصادی باشیم.

بذر افشان در پایان با اشاره به نتایج منفی فرهنگی و اقتصادی ورود كالای قاچاق، خاطر نشان كرد: طی دو ماه گذشته بیش از 50 تن كالای قاچاق سریع الفساد شامل، مواد غذایی، لوازم بهداشتی آرایشی، به ارزش بیش از 800 میلیون ریال در فارس، كشف و ضبط شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار