محمدحسن دادگر در گفتگو با پانا

نهاد امور تربیتی با هدف حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد شد

مشهد (پانا) : رئیس اداره امور تربیتی خراسان رضوی گفت: مربیان و معاونین پروشی به عنوان پرچم دار کار فرهنگی با توطئه های دشمن مقابله می کنند.

کد مطلب: ۸۰۱۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نهاد امور تربیتی با هدف حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد شد

محمد حسن دادگر در گفت و گو با پانا ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی گفت: نهاد امور تربیتی با هدف حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی به دست شهیدان رجایی و باهنر عزیز ایجاد شد.

وی ادامه داد: از آن زمان تا امروز این نهاد مقدس متناسب با زمان ایفای نقش می کند که در سال های اولیه انقلاب ، وظیفه ی نهاد امور تربیتی تثبیت آرمان های امام و اهداف انقلاب در دل مدارس بود.

دادگر گفت: در دوران دفاع مقدس نیز ترغیب و تشویق جوانان برای دفاع از کیان انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داد و شاهد این ادعا 36 هزار دانش آموز و 5 هزار معلم شهید اسد. بعداز دفاع مقدس نیز این نهاد به تربیت سربازان فرهنگی پرداخت که امروز در مدارس کشور مربیان و معاونین پروشی به عنوان پرچم دار کار فرهنگی با توطئه های دشمن مقابله می کنند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس سند تحول بنیادین از ساحت های تربیتی 5 ساحت مستقیم بر این حوزه بر می گردد که این نشان دهنده نقش ارزشمند امور تربیتی است وی با بیان اینکه باید همه همکاران شاغل دستگاه تعلیم و تربیت خود را مربی ببینند که مربی محور فعالید در سند تحول است.

وی در ادامه به تشریح چالش های پیش روی این نهاد پرداخت و گفت: چالش نیروی انسانی از مهمترین چالش های موجود است، بعد از اینکه نیروهای تربیتی که برای این کار پرورش یافتند بازنشسته می شوند و از چرخه فعالیت خارج می شوند دانشگاه فرهنگیان نمی تواند به اندازه نیاز مربی تربیت کند ما در خراسان رضوی حدود 4 هزار مربی و معاون پرورشی داریم که 60 درصد این افراد مربی هستند و بقیه از بخش آموزش به کار گرفته شده اند. همچنین کمبود نیرو را نیز با اضافه کار جبران می کنیم.

دادگر اظهار کرد: مشکلات اعتبارات و محتوا نیز از چالش های دیگر ما است. در بحث اعتبارات به دنبال جلب مشارکت سایر دستگاه ها و نهاد ها هستیم همچنین در رابطه با وجود چالش محتوایی در متوسطه دوم، ارتباط تنگاتنگ بین مربی ودانش آموز در کلاس درس را نداریم و متناسب با سن دانش آموز هم محتوایی وجود ندارد

وی در ادامه به تشریح فعالیت های آموزش و پرورش استان در هفته امور تربیتی پرداخت و گفت:اجرای طرح سپاس مربی که دانش آموزان عضو تشکلها، از مربیان تربیتی خود تقدیر و تشکر می کنند، دیدار جمعی از مربیان و معاونین پرورشی با تولیت آستان قدس رضوی و دیدار اعضای اداری امور تربیتی با مدیر کل آموزش و پرورش استان از برنامه های این هفته است.

وی افزود: برگزاری دهمین جشنواره نویسندگان فردا و تجلیل از برگزیدگان طرح مفلحون که با همکاری ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر انجام پذیرفت، همجنین گردهمایی مربیان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر، شرکت مربیان و معاونین پرورشی در نماز جمعه این هفته ، دیدار با خانواده شهدای امور تربیتی و غبار روبی مزار شهدا نیز از جمله برنامه های این هفته می باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار