در آستانه روز معلم صورت گرفت؛

برگزاری آیین سپاس معلم در مدارس سراسر استان فارس

خبرگزاری پانا: آیین سپاس معلم در مدارس سراسر استان فارس برگزار شد.

کد مطلب: ۷۹۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، این آیین بصورت نمادین در مدرسه راهنمایی دخترانه معلم شیراز برگزار شد و طی آن دانش آموزان بصورت مستقیم از زحمات معلم خود تقدیر کردند.


معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس ضمن حضور در این آیین در سخنانی با اشاره به جایگاه ارزشی علم اندوزی و تعلیم و تربیت در جامعه، گفت: ارزش كار معلم آنچنان بالاست كه تجلیل از معلم تجلیل از اندیشه و تفكر است.


فرشید قاسمی با بیان اینکه آثار تعلیم و تربیت تا پایان عمر و بر همه ابعاد و حالات زندگی انسان نقش اساسی دارد، ابراز داشت: تجلیل از مقام معلم كمترین كاری است كه می توان بپاس تلاش های خستگی ناپذیر و ارزشمند این عزیزان انجام داد.


وی با تاكید بر اینكه هر روز، روز معلم است، خاطرنشان کرد: انسان هیچ روزی را نمی تواند بدون بهره‌مندی از مربیان و ناشران علم و آگاهی و معرفت سپری كند.


قاسمی همچنین گفت: این روز بهانه‌ای است تا به طور ویژه اندكی در خصوص معلم، معلمی وعلم آموزی و شاگردی تأمل كنیم و ذخایر فرهنگی خود را بازشناسی و یادآوری کنیم.


معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس همچنین اذعان داشت: استاد شهید آیت الله مطهری نمونه برجسته‌ای از یك معلم واقعی بود كه با انگیزه ای متعالی ، بهترین و عالی ترین پژوهش ها را در حوزه‌ تعلیم و تربیت انجام داده و علاوه بر اینكه ثمرات بسیاری از خود بر جای نهاده است الگوی مناسبی برای معلمان و مربیان جامعه است.


قاسمی در پایان اظهار امیدواری كرد برگزاری این گونه مناسبت ها و برنامه ها موجب شود تا برنامه ریزی ها وحركت‌ آینده سنجیده تر وعمیق تر و در راستای تعالی و رشد هرچه بیشتر فرزندان این مرز و بوم قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار پانا، هرساله برنامه سپاس معلم در 12 اردبهشت ماه برگزار می شد، ولی امسال به دلیل مصادف شدن با روز پنجشنبه واینكه مدارس در این روز تعطیل می باشند، این جشن در 11 اردیبهشت ماه مصادف با ولادت حضرت فاطمه زهرا (ص) برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار