در گفت وگو با پانا اعلام شد؛

بررسی حذف ارز مرجع دارو در مجلس/نگرانی مردم از افزایش بی رویه قیمت داروها

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف ارز مرجع به دارو گفت: این موضوع می بایست در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

کد مطلب: ۷۶۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

مراد هاشم زهی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، با تأکید بر حمایت مسئولان از ارز دارو اظهار کرد: در سال گذشته که ارز به دارو تعلق می گرفت و خرید داروهای درمانی حمایت می شد باز هم شاهد افزایش قیمت داروها بودیم اما اگر ارز مرجع دارو برداشته شود متاسفانه دارو تحت تاثیر گرانی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مشکل گرانی دارو را حل نکنیم بر نگرانی مردم می افزاییم.
وی با اشاره به ضرورت بررسی عدم پرداخت ارز مرجع به دارو در مجلس گفت: این موضوع می بایست در صحن علنی مجلس مطرح شود و نمایندگان باید درخواست کنند که دولت از موضوع عدم پرداخت ارز مرجع به دارو پیشگیری کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی هایی که اخیرا داشتند تأکید کردند که دغدغه مردم را نسبت به این موضوع کم کنید اما گویا مسئولان توجهی به این قضیه ندارند.
هاشم زهی همچنین درخصوص افزایش بودجه وزارت بهداشت در سال جاری نیز گفت: بین 15 تا 20 درصد بودجه بخش سلامت کشور افزایش خواهد داشت که این افزایش خیلی کم است اما اینکه چه میزان بودجه محقق شود، از اهمیت برخوردار است.
به گزارش پانا این در حالی است که طی چند روز گذشته منابع رسمی در وزارت بهداشت از افزایش 50درصدی قیمت داروها خبر دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار