شرکت های خارجی با نگاه به آینده در بازار بزرگ انرژی ایران حضور یافته اند

خبرگزاری پانا: نیکزاد با مطلوب ارزیابی کردن حضور شرکت های خارجی در این دور از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تاکید کرد: این شرکت ها با نگاه به آینده در بازار بزرگ ایران حضور دارند.

کد مطلب: ۷۵۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،سخنگوی وزارت نفت در ارزیابی دور هجدهم نمایشگاه بین المللی نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: باتوجه به رویکردی که در این نمایشگاه دیده شده است، ما وضعیت خوبی داریم و حداکثر استفاده را از توان داخل در مشارکت شرکت های داخلی با شرکت های خارجی خواهیم داشت.

علیرضا نیکزاد رهبر تصریح کرد: ظهور و بروز جریان دانش، اطلاعات و تکنولوژی را در غرفه ها دیدیم، امروز هم بخش دیگری را بازدید می کنیم و در جریان فعالیت های نمایشگاه قرار می گیریم.

وی با اشاره به حضور پررنگ شرکت های خارجی در نمایشگاه امسال نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تصریح کرد: کشورها در حوزه تجارت با برنامه هستند و نگاه به آینده دارند.

وی یادآور شد: خارجی ها ایران را بازار مستعد و بالقوه ای می دانند که منابع هیدروکربوری فراوانی دارد، هرچند منابع ما هنوز کاملا شناخته نشده است اما آنچه هست نشان می دهد، ما در ردیف دوم دارندگان ذخایر هیدروکربوری قرار داریم.

نیکزاد با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت شناخت کامل ذخایر هیدروکربوری کشور گفت: ایران افق خوبی را پیش رو دارد و شرکت های خارجی نیز دریافتند که ایران چه پتانسیلی دارد.

وی یادآور شد: شرکت های خارجی نیز با نگاه به آینده در ایران حضور دارند و شرکت های ایرانی نیز می توانند از این فرصت نهایت استفاده را بکنند.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از روز پنجشنبه (٢٩ فروردین) آغاز به کار کرد و تا روز اول اردیبهشت ماه میزبان علاقه مندان است.

چهار روز فعالیت این نمایشگاه به ترتیب با عنوان های «تولید ملی و شکست تحریم ها (توسعه صنایع بالادستی)»، «امنیت انرژی، امنیت اقتصادی»، «خودکفایی و خودباوری در صنعت نفت ایران (صدور دانش فنی و ساخت داخل)» و «تنوع بخشی سبد درآمدی کشور (تولید و صادرات فرآورده های نفتی و پتروشیمی)» نام گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار