در دهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت مورد تاکید قرار گرفت

استفاده از آخرین دستاوردهای دانش سوخت و موتور میزان آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

تهران (پانا) - دهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت با تمرکز بر تبیین راهکارهایی مناسب برای کاهش آلودگی هوا از امروز به مدت سه روز و از جمله با حضور رئیس سازمان محیط زیست آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۷۱۲۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد

دهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون سوز و نفت از 24 تا 26 بهمن در محل پژوهشگاه صنعت نفت در حال برگزاری است و عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در این همایش بخش عمده‌ای از آلودگی هوا را ناشی از خودروهای آلاینده غیراستاندارد اعلام کرد و گفت: متأسفانه آلودگی هوا باعث شده دانش آموزان 13 روز از سال تحصیلی از رفتن به مدرسه باز بمانند. این شرایط بهبود نمی‌یابد مگر آنکه استاندارد تولید خودرو و سوخت در کشور بهبود یابد.

وی افزود: در حال حاضر تغییرات اقلیمی، خشک‌سالی و تبعات آن گریبان گیر محیط زیست کشور شده است و نمی‌توان وضعیت آینده محیط زیست کشور را بهتر از سال گذشته پیش بینی کرد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: مردم کلان‌شهرهای کشور 90 روز از سال را در هوای سمی و آلوده تنفس می‌کنند و سهم خودروهای غیراستاندارد در این معضل بسیار بالاست.

کلانتری در حاشیه دهمین همایش بین المللی موتورهای درون‌سوز و نفت با اشاره به برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه افزود: در سال جاری میزان بارش‌ها در کل کشور و حوضه دریاچه ارومیه 68 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت بارش‌ها در سال جاری مناسب نبوده است، ادامه داد: تامین آب دریاچه ارومیه در گرو پر آب شدن آب حوضه دریاچه است ولی علاوه بر آن 96 برنامه برای احیای این دریاچه در دستور کار داریم.

کلانتری با ابراز خرسندی از اینکه دریاچه ارومیه قابل احیا است، ادامه داد: ولی اجرای آن نیاز به تامین سرمایه و اعتبارات دارد.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به ضرورت تولید خودروهای برقی در کشور، خاطر نشان کرد: تعداد خودروهای برقی ساخته شده در کشور 2 تا 3 دستگاه است و هنوز ما به تولید 100 دستگاه از این خودروها نرسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید در صنعت خودرو سازی تجدید نظر جدی صورت گیرد، اضافه کرد: ادامه این روند در صنعت خودروسازی اسیب جدی به سلامت مردم را در پی خواهد داشت.

کلانتری اظهار کرد: ما باید به سرعت از ساختارهای کنونی در صنعت خودرو سازی بیرون بیاییم و خودروهای سالم تر، کم مصرف‌تر و با راندمان بالا تولید کنیم.

رییس سازمان محیط زیست در خصوص آلودگی سوخت خوددوها یاداور شد: میزان گوگرد موجود در بنزین باید 50 ppm باشد که در برخی موارد میزان گوگرد بیشتر از این میزان است.

وی با بیان اینکه بنزن موجود در بنزین مناسب است، گفت: مشکل اصلی ما در گازوئیل است.

در این همایش، احتراق در موتورهای درون سوز و مهار آلایندگی ناشی از آن، آلایندگی موتورهای درون سوز در کلان‌شهرها و توجه به راهکارهای کارشناسی در زمینه آن،‌ دینامیک سیالات موتورهای درون سوز، صدا و ارتعاشات، مدیریت و تنظیم موتور، روان کاری (روغن موتورهای سنتزی، نیمه سنتزی و نانویی) خنک کاری و انتقال حرارت از جمله موضوعاتی است که مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

تدوین راهبرد سوخت و قوای محرکه مطابق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و ملاحظات زیست محیطی، سوخت‌های نوین و پاک، فناوریهای نوین موتور ، احتراق در موتورهای درون سوز و مهار آلایندگی ناشی از آن محور است که تلاش می‌کند با دستاوردهای حاصل از این همایش نقش مهمی در بهبود شرایط زیست محیطی و صنعتی ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار