نیاز آب مجتمع پتروشیمی ایلام با راه اندازی فاز دوم باید پیش‌بینی شود

ایلام (پانا) - استاندار ایلام، گفت: با توجه به راه اندازی فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام در سال آینده نیاز آبی این واحد بزرگ باید پیش بینی شود.

کد مطلب: ۷۱۱۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد

قاسم سلیمانی دشتکی، در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به اینکه حجم آب مورد نیاز این مجتمع افزایش خواهد یافت باید مدیران مربوطه در این خصوص چاره اندیشی کنند.

وی، تاکید کرد: ظرفیت تولید این واحد بزرگ نیز از ۳۵ درصد کنونی به بیش از ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت که تحقق این امر می تواند به اشتغالزایی و درآمد پایدار در منطقه منجر شود.

استاندار ایلام، با اشاره به طرح های در دست اجرای استان برای ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ زیرمجموعه حوزه نفت و گاز، افزود: استعدادهای ایلام برای قرار گرفتن در مسیر صنعتی شدن بسیار بالاست ولی با محدودیت منابع روبرو هستیم که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و سایر منابع برای تکمیل پروژه های در دست ساخت بهره بگیریم.

سلیمانی دشتکی، تاکید کرد: ایلام در حوزه کشاورزی نیز قابلیت بسیار بالایی دارد ، تکمیل پروژه بزرگ سامانه گرمسیری چهره کشاورزی ایلام را دگرگون کرده و سطح تولید محصولات کشاورزی را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.

وی، گفت: این طرح با حضور معاون اول رئیس جمهور در شهرستان دهلران مورد بازدید قرار خواهد گرفت و امیدواریم در این جلسه تصمیمات بسیار خوبی برای سرعت بخشی در اجرای ان اتخاذ شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار تحقق سهم حق آبه استان در طرح سامانه گرمسیری شد.

سلام امینی، خاطرنشان کرد: در صورتیکه پروژه سامانه گرمسیری اجرایی شود، می تواند به حل بخشی از مشکل بیکاری در استان کمک شایان توجهی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار