معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش: میزان بهره‌وری آموزش و پرورش 45 درصد است

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش میزان بهره‌وری آموزش و پرورش را 45 درصد دانست.

کد مطلب: ۷۱۰۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علی الهیارترکمن ظهر امروز در گردهمایی روسای امور اداری بازنشستگان کشور خراسان رضوی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای مواجه است که بر نحوه عملکرد این وزارت‌خانه بسیار تاثیرگذار است.
معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در تئوری فعلی توسعه با توجه به این که اصلی‌ترین عامل توسعه نیروی انسانی است آموزش و نظام تعلیم و تربیت اهمیت بسیار بالایی دارد.
الهیارترکمن با بیان این که اهمیت آموزش در فرهنگ، اجتماف و انسان سازی تاثیرگذار است عنوان کرد: نهادی می‌تواند نقش موثری در زمینه آموزش ایفا کند که دارای انعطاف و سلامت عملکرد داشته باشد.
وی با اعلام این که برای حضور موثر در اجتماع محتوای برنامه‌های آموزشی بسیار مهم هستند گفت: نباید آموزش و پرورش را گذرگاهی برای تحصیل و رسیدن به مقاطع بالاتر تصور کرد.
الهیارترکمن اظهار کرد: نیاز به رویکرد تحلیلی و تغییر محتوا در آموزش و پرورش احساس می‌شود، بنابراین رویکرد جدید را در ابتدای سال آینده به ادارات ابلاغ می‌کنیم که یکی از این تغییرات ارتقاء معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی به معاونت توسعه مدیریت است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با تصریح این موضوع که کلیشه‌ای‌ترین موضوع آموزش و پرورش کسری بودجه است یادآور شد: کسری بودجه وجود دارد اما در تحلیل های اقتصادی یک معلول قلمداد می‌شود.
وی کسری بودجه را یک معادله دو طرف شامل اصل کفایت و استفاده صحیح دانست و ادامه داد: حل مشکل کسری بودجه یک مربع با چهار ضلع برنامه درسی، ساختار اداری، ساختار نیروی انسانی و تنوع منلبع مالی است.
الهیارترکمن با اشاره به این که بار برنامه درسی منجر به نیازمندی منابع فیزیکی و مالی می‌شود در مورد ساختار اداری آموزش و پرورش بیان کرد: در کشور دارای ۷۶۰ منطقه هستیم که ۷۳۰ منطقه عملیاتی محسوب می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از مدارس شهری ما زیر ۱۰۰نفر دانش‌آموز دارند و این حاکی از عملکرد کم مقیاس در آموزش و پرورش است.
معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که ۳۰۰ هزار پست مدیریتی در آموزش و پرورش تعریف شده است گفت: بسیای از کشورها از سهم GDP که منابع مالی خارج از دولت است برای مقابله با کسری بودجه استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: ضریب بهره‌وری در آموزش و پرورش ۴۵ درصد است که این یعنی ۵۵ درصد پرت منابع داریم و همین امر منجر به کسری بودجه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار