استاندار آذربایجان شرقی در نشست خبری

اشتغال جوانان تنها یک راه دارد و آن سرمایه گذاری بخش خصوصی و کارآفرینی است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که باید به سرمایه گذار احترام بگذاریم و اصحاب رسانه در این فرهنگ سازی نقش آفرین باشند، گفت: اشتغال جوانان ما تنها یک راه دارد و آن سرمایه گذاری بخش خصوصی و کارآفرینی آنهاست که باید حمایت و پشتیبانی شوند.

کد مطلب: ۷۱۰۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

مجید خدابخش در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات آذربایجان شرقی گفت: پروژه قطار شهری تبریز از سال ۱۳۸۰ شروع شده و همچنین۱۶ سال پیش نیز پروژه قطار راه آهن تبریز آغاز شده و حداقل ۱۵ پروژه مانند این داریم که تکمیل نشده اند و شاید یکی از دلایل کمبود بودجه است ولی مدیریت پروژه عامل مهمی است.

وی افزود: پروژه مترو تبریز ۴۲۰ میلیون دلار قرداد داشت و امسال می خواهیم این پروژه فعال شود ولی افزایش قیمت دلار این قرارداد را با مشکل مواجه کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سند تدبیر و توسعه استان گفت: در این سند ۴۱ هسته کلیدی بود که اکنون بعد از بازنگری به۱۲ هسته کاهش یافت که بهتر شده است و بهتر است مرکز پیمایش و رصد نیز برای بررسی روند کارها ایجاد شود.

خدابخش گفت: در استان کمبود برق داریم و برای راه اندازی واحد های صنعتی متعددی که مجوز سرمایه گذاری گرفته اند بایستی زیر ساخت های لازم برای تولید برق مانند راه اندازی نیروگاه ها را آماده کنیم و دولت دیگر پول ندارد و باید ورود بخش خصوصی در این عرصه را تسهیل کنیم و خبرنگاران باید در این فرهنگ سازی ما را یاری کنند.

وی افزود: در قضیه نیروگاهی که هفته پیش در ارس کلنگ زنی شد؛ ۴ سال پیش نیز کلنگ زنی شده بود ولی محیط زیست با توجه به مصوبه ای که نیروگاه آلوده کنند است اجازه ساخت آن را نداد و با پیگیری ها و اجازه از محیط زیست به دلیل تکنولوژی بالای نیروگاه و توجیه عدم آلودگی توانستیم اجازه ساخت را بگیریم.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: دولت برای تبریز 2018 در بودجه سال آینده اعتبار 100میلیارد ریالی در نظر گرفته که در تلاشیم با کمک نمایندگان محترم در مجلس و کمیسیون تلفیق این رقم را افزایش دهیم.

خدابخش با بیان این که استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های بزرگ آذربایجان شرقی ضروری است، گفت: برای این منظور «دفتر پیگیری امور ویژه» استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شده و بنده نصف وقت خودم را برای این پروژه های مهم می گذارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار