معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان سمنان خبرداد:

تحصيل 8 هزار و 400 دانش آموز اتباع خارجي در مدارس استان سمنان

سمنان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان از تحصيل 8 هزار و 400 دانش آموز اتباع خارجي در 365 مدرسه استان خبرداد.

کد مطلب: ۷۱۰۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد

غفارمحمدی، درجلسه بررسی مشکلات اتباع خارجی شهرستان مهدیشهر افزود: يكي از رسالت هاي اساسي و انساني آموزش و پرورش، تعليم و تربيت كودكان و نوجوانان ساكن در اين آب و خاك است و تفاوت مليت ها درميزان و سطح ارائه خدمات به ايشان تاثيري ندارد.

وی با اشاره به سابقه طولاني حضور اتباع افغانستاني در ايران اظهارکرد: خوشبختانه قرابت فرهنگي و ديني منجر به این شده است که حضور اتباع افغانستاني در مدارس ما با چالش هاي اساسي مواجه نباشد. ضمن اين كه اعتقاد داريم ارزش هاي ريشه دار حاكم بر جامعه ما در تعامل و مجاورت انتقال خواهد يافت و اين حضور مي تواند فرصت مغتنمي جهت نزديكي بيشتر و تعامل مناسب تر ملت ها باشد.

معاون آموزش ابتدايي استان در بخشي از سخنان خود از تحصيل قريب به 8400 نفر دانش آموز اتباع خارجي در شهرستان هاي غرب استان خبرداد و افزود: 365 مدرسه در استان، پذيراي اتباع خارجي هستند كه ارتقاء سواد و تحصيلات كودكان و نوجوانان جامعه، گام مهمي در كاهش آسيب هاي اجتماعي است.

محمدي با توجه به تعداد زياد مدارس پذيراي اتباع خارجي، بر ضرورت حضور مشاورين توانمند فرهنگي، مذهبي و تحصيلي و نيز توجه ويژه به امكانات و برنامه هاي آموزشي، بهداشتي، ورزشي اين مدارس تاكيد و هم افزايي دستگاه هاي مربوطه را در تامين اعتبارات لازم جهت غني سازي برنامه هاي مدارس خواستار شد.

وی اظهارکرد: حضور دانش آموزان اتباع خارجي در مناطق غرب استان تاثير بيش از 5 نفري در تراكم جمعيت دانش آموزي در كلاس دارد؛ به گونه اي كه شهرستان هاي سمنان و مهديشهر و گرمسار به لحاظ فضاي فيزيكي در دوره ابتدايي با تنگناهاي جدي مواجه هستند، لذا لازم است مسئولين مربوطه در ارتباط با تامين فضا در اين مناطق اهتمام نمايند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار