در حاشیه افتتاح نمایشگاه هنرجویان تبریز

پاشایی: آزمون‌های استرس‌زا بلای جدی تعلیم و تربیت است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی یکی از بلایای جدی برای تعلیم و تربیت را آزمون‌های استرس‌زا و خلاقیت‌کش در همه مقاطع تحصیلی به خصوص در دوره ابتدایی دانست.

کد مطلب: ۷۱۰۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

جعفر پاشائی، مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح نمایشگاه کارآفرینی هنرجویان هنرستان های تبریز با اشاره به اعلام وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر حذف آزمون ورودی مدارس خاص در دوره‌های ابتدایی تصریح کرد: یکی از بلایای جدی برای تعلیم و تربیت آزمون‌های استرس زا و خلاقیت کش در همه مقاطع تحصیلی به خصوص در دوره ابتدایی است.

پاشایی افزود: از دو سال گذشته حذف آزمون‌های دوره ابتدایی در استان آغاز شده است که با این دستور وزیر به صورت جدی تر برای عملیاتی کردن حذف آزمون های دوره ابتدایی اقدام می کنیم.

پاشایی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت سرمایه‌گذاری برای آموزش‌وپرورش تاکید و اظهار کرد: آموزش و پرورش جزو دستگاه هایی است که ضریب سرمایه گذاری و سود آوری در آن بالا است و اگر اقدامات و برنامه های آموزش و پرورش به شکل جدی و منسجم و منظم باشد سود آن قابل مقایسه با دیگر طرح های تجاری و اقتصادی نیست چون که انسان تربیت یافته را نمی توان قیمت گذاری کرد.

وی افزود: برای این که که این شخص می تواند آینده کشور را رقم بزند و کشور را به افق های روشن رهنمون سازد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت استان توسعه رشته های فنی و حرفه ای است ادامه داد: در حال حاضر به لحاظ تجهیزات و فضاهای آموزشی در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش در استان با کمبود مواجه هستیم و از امکانات درون و برون سازمانی و حتی خارج استان برای منظور استفاده خواهیم کرد.

پاشایی اضافه کرد: بخشی از فعالیت های اشتغال و کارآفرینی و پایین آوردن نرخ بیکاری بر عهده آموزش و پرورش است لذا در این راستا تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: ناحیه سه تبریز یکی از نواحی فعال در حوزه فعالیت های فنی و حرفه ای و کارآفرینی است که جا دارد از مجموعه همکاران این ناحیه تشکر کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار