هنرستان شهدای صنایع کرک نوش‌آباد رتبه اول استان اصفهان را به‌دست آورد

کاشان (پانا) - مدیر مجتمع آموزشی شهدای صنایع کرک نوش آباد از کسب رتبه‌های برتر توسط هنرجویان این هنرستان در آزمون پیشرفت تحصیلی رشته دوخت‌های تزئینی استان اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۷۱۰۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اعظم داداشی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: در نظام های آموزشی نوین، مهارت آموزی بیش از نمره و معدل اهمیت دارد. زیرا دانش آموزان با کسب مهارت می توانند درک عمیق تری از آموخته های نظری پیدا کنند و برای نقش آفرینی در آینده ای بهتر آماده شوند.
به گفته وی، در این آزمون، "نیره رمضانیان"، رتبه اول ، "فرزانه محمدی" رتبه سوم ، "رقیه باقری" رتبه پنجم و "زهرا پردل" رتبه دهم در پایه یازدهم و "مریم سادات سجادی" نیز رتبه ششم در پایه دهم رسته خیاطی هنرستانهای کاردانش استان اصفهان را به دست آوردند.
وی افزود: ایجاد هنرستان های کاردانش و فنی حرفه ای و توسعه رشته های مهارتی، یکی از مولفه های اشتغال پایدار و کارآفرینی برای نسل آینده است، که اگر به هنرجویان، فرصت شكوفايي استعدادهايشان را بدهيم ديگر نيازي به مديريت كردن آنان نخواهيم داشت.
وی تصریح کرد: برای پرورش نسلی کارآمد و نقش آفرین که توسعه و پیشرفت آینده کشور را رقم زند، باید مهارت آموزی در نظام آموزشی مورد توجه قرار بگیرد و نگاه نمره محور حاکم بر نظام آموزشی به نگاهی مبتنی بر افزایش درک و مهارت دانش آموزان تغییر کند.
داداشی گفت: شرایط زندگی امروز دانش آموزان ایجاب می کند بسیاری از مهارت ها به آنان آموخته شود. برای این منظور باید محتوای کتب درسی دانش آموزان متناسب با نیاز روز جامعه تنظیم شود تا دانش آموزان محیط پیرامون خود را شناخته در موقعیت های مختلف، واکنش های درست و منطقی از خود نشان دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار