کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر

ایلام (پانا) - کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر با حضور مدیران و معلمین دوره ابتدایی منطقه موسیان برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۸۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد

کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر (ویژه مدیران و معلمین دوره ابتدایی)در محل اداره آموزش و پرورش منطقه موسیان برگزار گردید .

در این کارگاه آموزشی ابتدا عباس خلیل زاده ضمن قدردانی از حضور به موقع مدیران و معلمین در سخنانی کوتاه، ضرورت های پیشگیری در تمام ابعاد اجتماعی مخصوصاً حوزه دانش آموزی را برشمرد و گفت: معلمین بایستی ابتدا آسیب ها را بشناسند و به دیگران بشناسانند سپس شیوه های علمی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فرا گیرند و این شیوه ها را به اولیاء و دانش آموزان انتقال دهند .

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه در ادامه افزود: آسیب های اجتماعی در حوزه آموزش ابتدایی می تواند از ضعف بنیه علمی، بهداشت فردی و اجتماعی باشد که انسان ها در خانه و مدرسه با آن در ارتباط هستند و این آسیب ها به مرور زمان و در دوران تحصیلات دوره متوسطه منجر به ترک تحصیل دانش آموزان گردد .

وی پرورش روحیه شجاعت اخلاقی و توانایی نه گفتن در هنگام ضرورت از دیگر مواردی بود که رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه پیرامون آن سخن گفت .

خلیل زاده گریزی به سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زد و گفت: گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ضرورت معرفی تاریخ انقلاب اسلامی ایران برای دانش آموزان و اولیاء در این ایام در قالب برنامه های فرهنگی و هنری در دستورکار قرار گیرد .

در ادامه حشمت غلامی کارشناس ارشد علوم تربیتی و مدرس کارگاه پیشگیری ازآسیب های اجتماعی، بصورت تخصصی مصادیق آسیب ها و شیوه های پیشگیری از آسیب ها را بیان و پیرامون آن ها به تفصیل سخن گفت .

شایان ذکر است در این نشست معلمین پیشنهادات و سئوالات خود را در خصوص روش های پیشگیری مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار