به منظور فرهنگ سازی کاهش مصرف آب باید تلاش های مضاعفی صورت گیرد

زنجان (پانا) - استاندار زنجان با بیان اینکه در اتخاذ سیاست های تبلیغی فرهنگ سازی و الگوسازی کاهش مصرف آب، باید تلاش های مضاعف صورت گیرد، گفت: فرهنگ کاهش مصرف آب باید به گونه ای در جامعه آموزش داده شود که مردم ضمن اطلاع از بحران منابع آب کشور، صرفه جویی در این سرمایه ملی را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

کد مطلب: ۷۰۸۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد

اسداله درویش امیری در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان، با تاکید بر اینکه باید جلوی مصرف بی رویه آب در کشور، گرفته شده و حاکمیت آبی لازم بر منابع آبی وجود داشته باشد، اظهار کرد: سفره های زیر زمینی، خشکیده و آب های زیر زمینی، بلعیده شده اند و کشور به گونه ای با کمبود منابع آبی مواجه است که بارش های اخیر، نیاز کشور و استان به منابع آبی را تامین نمی کند.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت و گسترش جامعه شهری، همه سیاست های پیشگیری از بحران کم آبی باید طبق روال عادی ادامه پیدا کند.
مقام عالی اجرایی استان با تاکید بر اینکه مدیریت استان نسبت به بحران کم آبی، متمرکز بوده و پیگیری های جدی در این خصوص دارد، ابراز کرد: اخیراً نشستی در ستاد مدیریت بحران کشور با حضور دستگاه های مسئول نسبت به جبران کمبود منابع آبی، برگزار شده و مصوباتی داشته که وظایف و تکالیف هر یک از دستگاه ها نسبت به کاهش مصرف آب در آن مشخص شده که این دستورالعمل جهت اجرا به دستگاه های استانی ابلاغ می شود.
درویش امیری در خصوص منابع آب موجود در سدهای میرزاخانلوی شهرستان طارم، یادآور شد: با توجه به اینکه حدود 234 هکتار از اراضی اطراف این سدها طبق قرارداد به کشاورزان منطقه واگذار شده است، باید نیمی از منابع آبی این سدها برای تامین آب شُرب و نیم دیگر نیز به کشاورزان منطقه، اختصاص یابد.
استاندار زنجان با تاکید بر تامین آب مورد نیاز کشاورزان، اضافه کرد: با توجه به اینکه کشت محصولات کشاورزی مورد نیاز استان و امرار معاش کشاورزان، نیازمند منابع آبی است، لذا باید ضمن اِعمال سیاست های صرفه جویی، نسبت به تامین آب کشاورزی نیز تلاش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار