به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران انجام شد:

انتشارکتاب قبله از این طرف است

تهران (پانا) - کتاب قبله از این طرف است حاوی خاطراتی از 40 دانش آموز شهید، با مقدمه ای از مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان منتشر شد.

کد مطلب: ۷۰۷۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناشهرستان های تهران، در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران آمده است: منطق شهید منطق عشق است، عشق به خدا عشق به زیبایی ها و عشق به ارزشهای والای انسانی و این عشق توصیف شدنی نیست، که باید آن را درک کرد و به کام جان کشاند و به راستی که چشمی خدا بین باید تاشور و شعور شهادت را درک کند.

وی در بخش دیگری از مقدمه کتاب قبله از این طرف است، نوشته: تکریم و تعظیم شهیدان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی آنان بر همه ما فریضه است که این امنیت و آرامش را مدیون رشادت ها و دلاوری های شهدای عزیزمان هستیم، زیرا آنان با نثار خون خود درخت اسلام عزیر را آبیاری نمودند تا چراغ هدایت و سعادت را برای ما فروزان نگه دارند.

سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران، این کتاب را به عنوان نخستین جلد از سری کتابهای جیبی طرح همکلاسی آسمانی در شهرستان های استان معرفی کرد و گفت: کتاب قبله از این طرف است،توسط جمعی از دانش آموزان عضو انجمن های اسلامی مدارس متوسطه، در مورد شهدای دانش آموز شهرستانهای تهران زیر نظر دفتر استانی این تشکل دانش آموزی گردآوری و منتشر شده است.

مسعود شاکر گفت: چیدمان صفحات کتاب به گونه ایست که در صفحات زوج ضمن چاپ تصویری از هر شهید دانش آموز به همراه درج نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل شهادت و تاریخ ولادت وی، مشخصات دانش آموزان محقق در مورد آن شهید و نام آموزشگاه محل تحصیل شان نیز درج شده و در صفحات فرد کتاب نیز مطالب به دست آمده در مورد شهید به طبع رسیده است .

وی اضافه کرد: این کتاب برای سهولت در حمل و نقل در قطع جیبی به چاپ رسیده و مطالب آن تماماً توسط دانش آموزان و برای استفاده همین گروه سنی تهیه و تولید شده است،لذا ضمن رعایت اختصار و پرهیز از اطناب در بیان مطالب، همواره در ویرایش و تنظیم محتوا سعی در ساده نویسی و ارائه لُبّ مطلب در کمترین زمان ممکن، فراخور حال مخاطبان بوده است .

سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران، گفت: محتوای جلد دوم کتاب قبله از این طرف است، توسط دانش آموزان گردآوری شده و آماده طبع است و پیش بینی می شود با ادامه سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز در قالب طرح همکلاسی آسمانی، صرفاً در شهرستان های تهران تعداد مجلدات این کتاب، دستکم به 10 جلد بالغ گردد .

شاکر یادآور شد: نهادهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران ، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت سیدالشهداءعلیه السلام استان تهران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران در چاپ و انتشار این اثر با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران همکاری کرده اند .

به گفته مسعود شاکر سلسله مسابقات کتابخوانی با محوریت کتاب قبله از این طرف است، درسطح مدارس متوسطه اول و دوم شهرستانهای استان تهران، توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای این استان در سال تحصیلی جاری با عنوان ستاره های شهر من برگزار می شود که جزئیات ان به زودی اعلام خواهد شد .

کتاب قبله از این طرف است در 107 صفحه با شمارگان 3000 نسخه، توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است ،طرح همکلاسی آسمانی طرحی باموضوع سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز است که در سراسر کشور توسط دانش آموزان عضو انجمن های اسلامی مدارس جرا می شود.

/خبرنگار: امجد امیری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار