نظری،عضو شورای شهر تهران: اجرای طرح جدید ترافیکی شهرداری به اقشار کم درآمد فشار وارد می‌کند

تهران (پانا) - رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت های سازمان ها ی مردم نهاد با انتقاد از طرح ترافیکی جدید شهرداری گفت به نظر نمی رسد طرح جدید در کاهش ترافیک و نیز کاهش آلودگی هوا نقش موثری داشته باشد .

کد مطلب: ۷۰۷۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

حجت نظری گفت: اکنون به رغم وجود قوانین راهنمایی و رانندگی خیلی از راکبان موتور سیکلت از قوانین تبعیت نمی‌کنند و پر واضح است اجرای این طرح باعث می شود همه به سمت استفاده از موتور سیکلت ها بروند. در نتیجه هم بر آلودگی هوا افزوده خواهد شد و هم بر ترافیک .

وی ادامه داد : در بحث تبعیض که برخی دوستان اشاره کردند نیز باید بگویم در دوره های قبل امتیازاتی برای خبرنگاران در نظر گرفته می‌شد خبرنگاری که برای همین جلسات شورا دوبار در هفته مجبور است با خودروی خود بیاید حال با طرح جدید حتی اگر قیمت طرح را برای آنها نیم‌بها حساب کنند در ماه حدود 300 هزار تومان خواهد شد یعنی یک پنجم حقوق ماهانه اش .

وی ادامه داد : در این راستا باید در نظر گرفت که پزشکان و وکلا و افرادی که به نوعی بر حسب شغلشان نیاز به ورود به محدوده داشتند باید هزینه بیشتری پرداخت کنند . در چنین شرایطی هزینه آژانس ها و تاکسی ها هم افزایش پیدا می‌کند و پزشکان و کلا نیز این افزایش هزینه را در خدمات خود لحاظ خواهند کرد و لذا در نهایت فشار به اقشار پایین دست جامعه وارد می شود.

نظری در ادامه گفت: اکنون 6270 اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی وجود دارد که با توجه به هدف گذاری برنامه 5 ساله تا سال 97 می بایست به 9052 دستگاه افزایش پیدا می کرد. همچنین در ناوگان مترو هم اکنون 1300 واگن وجود دارد که بر اساس برنامه 5 ساله می بایست تا سال 97 به 2040 واگن افزایش گیدا می کرد. لذا نتیجه می گیریم که در این شرایط حمل و نقل عمومی مطلوب نیست و نمی توان از مردم انتظار داشت از حمل و نقل عمومی استفاده کنند .

نظری گفت : اجرای این طرح فشار را بر اقشار پایین دست جامعه وارد می آورد و این طرح صرفا به درآمد بیشتر شهرداری منجر خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار