ششم بهمن آخرین فرصت نام نویسی آزمون سراسری قرآن و عترت اعلام شد

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تمدید مهلت نام نویسی در آزمون سراسری قرآن و عترت برای بار دوم خبر داد و گفت: دوستداران شرکت در این آزمون تا ظهر ششم بهمن ماه برای ثبت نام فرصت دارند.

کد مطلب: ۷۰۴۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، گفت: شمار متقاضیان ثبت نام کرده شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان به دو هزار و ٤٤ نفر رسید.

وی با بیان اینکه شهرستان های شاهرود با ٧٧١ نفر ، سمنان با ٦٣١ نفر و دامغان با ١٨٢ نفر در رده های اول تا سوم از نظر تعداد شرکت کنندگان قرار دارند اضافه کرد:در شهرستان میامی ١٣٤ نفر، گرمسار ١٤٢ نفر، مهدیشهر ٨٩ نفر، آرادان ٥٦ نفر و سرخه ٣٩ تاکنون با مراجعه با سامانه ویژه ثبت نام کرده اند.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: از کل افراد ثبت نامی یک هزار و ٥٩٠ نفر از قرآن آموزان موسسات و مراکز قرآنی استان سمنان، ١٣٦ نفر از طریق امام زادگان و بقاع متبرکه، ١٨٧ داوطلب آزاد و بقیه از طریق سایر مراکز ثبت نام شده اند.

نورمحمدی یاد آورشد: ثبت نام از علاقه مندان برای حضوردر آزمون مذکور تا ظهر ششم بهمن ماه تمدید شده و افراد می توانند با مراجعه به سامانهwww.quranedu.ir نام نویسی کنند.

وی، لزوم استفاده از روش‌های مدرن و به‌روز در مراحل مختلف ثبت‌نام، آزمون، تصحیح پاسخنامه‌ها تا صدور گواهی و مدارک معادل این آزمون را از ویژگی‌های این دوره ازمسابقات عنوان کرد و افزود: امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای گروه‌های مختلف همچون «مؤسسات قرآنی»، «مراکز قرآنی»، «بقاع متبرکه» و «دانش‌آموزان» و «مخاطبان آزاد» در هر رده سنی برگزار می‌شود.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: این آزمون با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت به‌صورت مشترک اسفندماه برگزار خواهد شد.

نورمحمدی اظهارداشت: این آزمون همزمان در رشته‌های «حفظ قرآن کریم» با ۱۵ زیرشاخه، «ترجمه و مفاهیم» با ۳ زیرشاخه، «معارف اهل‌بیت (علیه السلام)» با چهار زیرشاخه و «انس با قرآن» برگزار می‌شود.

به گفته وی، شرکت در این آزمون برای تمامی داوطلبان مرد و زن بدون محدودیت سنی آزاد است و هر داوطلب از میان رشته‌های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته است.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از متقاضیان حضور در آزمون سراسری قرآن و عترت خواست تا برای ثبت نام در سامانه مذکور سریعتر اقدام و این امر را به ساعات پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند.

وی بیان داشت: شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پنجشنبه دهم اسفند در هشت شهرستان استان سمنان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: برگزاری این آزمون و حضور گسترده در آن می تواند به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه کمک کند.

در آزمون دوره قبل قرآن و عترت استان سمنان بیش از شش هزار نفر شرکت و به رقابت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار