رییس اداره توسعه و دفتر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش
هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور مازندران در حال تحصیل هستند
رییس اداره توسعه و دفتر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هفت هزار و ۵۰۰ دانشآموز در مدارس آموزش از راه دور استان مشغول تحصیل هستند، گفت: «از این تعداد ۴ هزار و ۱۹۴ دانشآموز متعلق به سه شهر ساری, بابل و قائمشهر هستند.»
به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، ایرج شاهملکی در در همایش آموزشی رابطین و مدیران از راه دور مازندران که با هدف آشنایی مدیران با مقررات و آیین نامههای آموزش از راه دور در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، با بیان اینکه هفت هزارو ۵۰۰ دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور استان مشغول تحصیل هستند گفت: «در سه شهر ساری, بابل و قائمشهر ۴ هزارو ۱۹۴ دانش آموز مشغول تحصیل هستند و این امر نشان دهندهی این است که تمرکز دانشآموزی در کلان شهرها زیاد است.»
شاهملکی افزود: «همدلی بین مدیران باعث کسب رتبه برتر آموزش از راه دور مازندران در سطح کشوری شده است.»
رییس اداره توسعه و آموزش از راه دور وزارت با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند تعامل و مشارکت با دیگر نهادها است تصریح کرد: «آموزش و پرورش هم باید مشارکت جو و هم مشارکت پذیر باشد بدون حمایت نهادهای دیگر قادر به کار کردن نیست.»
او با اشاره به آموزش الکترونیکی یادآور شد: «در حال حاضر ۴ مدرسه آموزش از راه دور خارج کشور داریم هر دانش آموزی قادر خواهد بود از طریق آموزش الکترونیکی ادامه تحصیل دهد و ارزشیابی این دانش آموزان به صورت حضوری خواهد بود.»
شاهملکی با بیان اینکه مدیران آموزش از راه دور باید جامع باشند تصریح کرد: «حساسیت کار مدیران آموزش از راه دور زیاد است چرا که باید چندین پایه رو تحت پوشش قرار دهد لازمه این کار آشنایی با آیین نامه ها است.»
او با اشاره به همکاری بین موسسان و مدیران آموزش از راه راه دور یادآور شد: «موسسان باید اختیاراتی را به مدیران بدهند و دست مدیران آموزش از راه دور را باز نگه دارند.چر ا که اختیار و مسئولیت توآم با هم است.»
رییس اداره توسعه و آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارزیابی و عملکرد و نظارت نقاط قوت استانی است بیان داشت: «راهبرد توسعه ظرفیت آموزش از راه دور است و راهبرد و برنامه ها اساس نظام تعلیم و تربیت جهت تحقق عدالت آموزشی است.»
این مسئول آموزش از راه دور را انعطاف پذیرترین نقاط آموزشی برشمرد و اضافه کرد: «برنامه ریزی باید در راستای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته صورت گیرد و با بهره گیری از مشارکت موسسان مدارس به کیفیت بخشی برسد. که در مازندران این امر به خوبی دیده شده است.»
شاهملکی با اشاره به تولید محتوای آموزشی ادامه داد: «محتوای الکترونیکی را به صورت آنلاین و آفلاین بر گزار میکنیم و برنامهریزی برای برگزاری همایشها، جشنواره ها و دیگر موارد را در دستور کار داریم به طوری که سال گذشته جشنواره قلم را به صورت کشوری برگزار کردیم و از نفرات برتر تقدیر به عمل آمد.»
او با اشاره به نظارت عمومی، تخصصی و عالیه در مدارس آموزش از راه دور استان گفت: «در بخش نظارت عمومی مطابق اجرای طرح همتا استان مازندران میزبان استان اصفهان خواهد بود و استان مازندران ناظر استان قزوین است.در این طرح هر استان همزمان هم به صورت ناظر و هم می تواند مورد نظارت قرار بگیرد.»
شاهملکی با بیان اینکه در نظارت تخصصی به صدور کارنامه از وضعیت استان میانجامد تأکید کرد: «صدور کارنامه در نظارت تخصصی استان ها بر حسب شاخص های برنامهریزی مدرسه، امور آموزشی، مشاوره ای، پرورشی، فرهنگی، مالی و اداری، عملکرد مدیر، نظارت راهبردی موسس، وضعیت فضا و تجهیزات، خدمات الکترونیکی در ۱۰۰ امتیاز جمع می شود و سطوح ارزیابی مشخص میشود.»
او در پایان تأکید کرد: «استعلام و دقت در مدارک افراد خارج استانی جهت ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور امری مهم است و پس از تأیید ثبت نام صورت گیرد.»
ارسال دیدگاه