رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خبرداد:

اردبیل قطب تولید محصولات دارویی در کشور

اردبیل (پانا ) - با حمایت از کشت و تولید گیاهان دارویی، استان اردبیل به قطب تولید محصولات دارویی در کشور تبدیل می شود.

کد مطلب: ۶۹۸۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد

مهران اوچی اردبیلی اظهار داشت: همدلی، بصیرت علمی و داشتن نگاه عالمانه به دانش، مولفه اصلی جهاددانشگاهی است .

وی توسعه فعالیت در حوزه گیاهان دارویی و نهادینه‌سازی کاشت گیاهان دارویی بومی انحصاری استان را جزو برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی اعلام کرد و تصریح کرد: این نهاد آمادگی دارد با حمایت از کشت و تولید گیاهان دارویی، استان اردبیل را به قطب تولید محصولات دارویی کشور تبدیل کند .

اوچی اردبیلی با اشاره به هدفگذاری جهاددانشگاهی برای ایجاد دهکده گیاهان دارویی بیان کرد: تلاش داریم با همراهی کشاورزان و با یک رویکرد مناسب و حمایت همه‌جانبه، کشت و زرع در این حوزه را از حالت مزرعه‌ای به شکل دهکده گیاهان دارویی تبدیل کنیم .

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل راه‌اندازی مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی را از خدمات جهاددانشگاهی استان اردبیل در این زمینه خواند و اظهار کرد: در این مرکز با هدفگذاری و برنامه‌ریزی مناسب امکان شکوفایی ایده‌های محققان و تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌های فناور فراهم شده است .

وی بیان کرد: با تلاش‌های انجام گرفته، در حال حاضر تمام فعالیت‌های شرکت‌های مستقر در این مرکز به صورت منسجم انجام می‌گیرد و برای ارتقای سطح علمی و تجربی فناوران، دوره‌های مختلف آموزشی و بازدید از مراکز و واحدهای موفق در سطح استان و کشور انجام می‌گیرد .

اوچی اردبیلی گفت: مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل با حمایت و شناسایی نقاط قوت و ضعف واحدهای فناور به دنبال تسهیل فعالیت‌های فناورانه و پژوهشی صاحبان ایده و طرح است و به صورت همه جانبه از آن‌ها حمایت می‌کند .

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: با بهره‌گیری از دانش فنی و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، آزمایشگاه مجهز کشت بافت و اسانس و عصاره‌گیری گیاهان دارویی در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار