معاون توسعه مديريت و پشتيبانی آموزش و پرورش مطرح کرد؛

اختصاص بيش از 12 ميليارد ريال كمک بلاعوض به فرهنگيان آسيب‌ديده غرب كشور

تهران (پانا) - معاون توسعه مديريت و پشتيبانی وزارت آموزش و پرورش از رسيدگی و كمک‌های آموزش و پرورش به مناطق زلزله‌زده خبر داد که بيش از 12 ميليارد ريال كمک بلاعوض به فرهنگيان آسيب‌ديده از زلزله غرب كشور اختصاص يافته است.

کد مطلب: ۶۹۷۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، علي الهيارتركمن از ارسال كمك هاي جامعه فرهنگي به هم‌وطنان غرب كشور خبر داد و اظهار کرد: در پي وقوع زمين لرزه در مناطق غرب كشور و بي سرپناه شدن جمع كثيري از هموطنان عزيزمان و پيرو منويات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مبني بر حمايت همه جانبه از آسيب ديدگان اين حادثه وزارت آموزش و پرورش نيز در راستاي تحقق اين اهداف با بهره گيري از همت والا و توان بالقوه جامعه آموزشي و پرورشي كشور همچنان در حال ارسال كمك هاي نقدي و غير نقدي است.
وي از اختصاص رقم 12 ميليارد و 620 ميليون ريال كمك بلاعوض آموزش و پرورش به فرهنگيان آسيب ديده از زلزله غرب كشور خبر داد و اظهار داشت: 2 هزار و پانصد و 24 هزار نفر فرهنگي آسيب ديده در شهرستان‌هاي سرپل ذهاب، قصر شيرين، ثلاث بابا جاني، گيلانغرب، دالاهو و گهواره مبلغ 5 ميليون ريال كمك بلاعوض دريافت كردند.
معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش افزود: مبلغ 44 ميليارد تومان تسهيلات كم بهره در قالب وام هاي مرابحه و مسكن به فرهنگيان استان كرمانشاه اختصاص يافت.
اين مقام مسئول رقم وام هاي مرابحه و مسكن را 15 و 50 ميليون تومان ذكر كرد.
وي در ادامه كمك‌هاي نقدي آموزش و پرورش استان‌هاي سراسر كشور را جمعاً20 ميليارد و930 ميليون و630 هزار ريال عنوان كرد و گفت: وجوه غير نقدي در قالب پوشاك، كفش، پتو، چادر، بخاري، پيك نيك، اقلام بهداشتي، كيسه خواب، حبوبات، انواع كنسرو، روغن مايع، آب معدني و اقلام متنوع خوراكي نيز از ديگر كمك هاي استاني به شمار مي رود.
الهيار تركمن، هماهنگي با شركت بيمه معلم براي تسريع در پرداخت خسارات منازل و اثاثيه فرهنگيان با پوشش 400 ميليون ريال براي هر فرهنگي را از ديگر اقدامات اين وزارت برشمرد.
گفتني است؛ در راستاي تحقق منويات مقام معظم‌رهبري(مدظله العالي) رسيدگي و ارسال كمك‌هاي آموزش و پرورش به مناطق زلزله زده غرب كشور همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار