ربیعی: تعیین عوامل آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی سامانه رصد آسیب‌ها

تهران (پانا) - به گفته وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی علل بروز آسیب ها مشخص می‌شود.

کد مطلب: ۶۹۷۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین افتتاح عملیاتی سراسری پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین‌کننده‌های آن(سراج) با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری در مقابل رشد آسیب‌های اجتماعی، گفت: هماهنگی بین‌بخشی قابل تحسینی شکل گرفته است؛ در لایحه عملیاتی بیشترین وظیفه بر عهده بهزیستی است و نقش بی‌بدیلی تاکنون داشته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این سامانه رصد آسیب‌ها کمک خواهد کرد تا دانش خود را در زمینه آسیب‌ها افزایش دهیم، افزود: در زمینه‌ آسیب‌ها نیاز به دانش بیشتری داریم و باید بین بیماری و عارضه که گاهی تشخیص درست نمی‌دهیم تفاوت قائل شویم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه رصد آسیب‌ها، گفت: این سامانه کمک خواهد کرد تا به طور جغرافیایی و منطقه‌ای مسائل را حل کنیم. تاکنون راهکارهای عمومی داشته‌ایم، اما اکنون باید جزئی‌تر و منطقه‌ای حل شوند. همواره سامانه‌ها عدد و رقم و نمودار به ما می‌داند، اما آنچه اکنون دنبال می‌کنیم، تحلیل کیفی در کنار داده‌های کمی است.

ربیعی در پایان یادآور شد: مراکز مشاوره، اورژانس اجتماعی، داده‌های روستایی و شهری باید استخراج شوند و هر فردی در حوزه آسیب‌ها تجارب خود را به این سامانه منتقل و کمک کند تا تحلیل‌های درستی ارائه دهیم، چرا که اکنون مسائل اجتماعی پیچیده‌تر شده‌اند و دیگر تک علتی یا دو علتی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار