رییس سازمان راهداری تشریح کرد

دلایل مخالفت سازمان راهداری با اسنپ بین شهری

تهران (پانا) - رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌گوید هرچند هر دو سامانه اسنپ و تپسی برنامه خاصی برای حضور در جاده‌ها و سفر‌های بین شهری ندارند، اما سازمان راهداری نیز مخالفت خود را با این موضوع به طور رسمی به آن‌ها اعلام کرده و این مخالفت چند دلیل عمده دارد.

کد مطلب: ۶۹۷۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان اعلام کرد: ظرفیتی که در یک اتوبوس برای جابجایی مسافران وجود دارد، نیاز به معادل ۱۲ خودرو شخصی دارد و این یعنی ما باید یک خودرو را حذف کرده و تعداد زیادی خودرو دیگر وارد جاده کنیم.

وی بیان کرد: باید سیاست‌ها و نگاه کلان کشور به سمت توسعه حمل و نقل عمومی حرکت کند.

کشاورزیان ادامه داد: از سوی دیگر یک اتوبوس در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین ۳۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند، در شرایطی که این تعداد خودروی شخصی ۱۰۰ لیتر بنزین مصرف می‌کنند و این تفاوت به خوبی نشان می‌دهد صرفه با محوریت حمل و نقل عمومی است.

رییس سازمان راهداری با اشاره به لزوم نظارت دقیق بر راننده‌های حمل و نقل عمومی اظهار کرد: از یک سو تمامی این خودرو‌ها باید پلاک "ع" داشته باشند و از نظر کیفی تایید شوند؛ از سوی دیگر راننده‌ها نیز باید تحت نظارت باشند و گزینش شوند. این در شرایطی است که راننده خودرو‌های اینترنتی زیر پوشش چنین نظارتی نیستند.

وی با بیان اینکه خودرو‌های فعال در حمل و نقل عمومی در شهر مقصد استراحتگاه دارند، به ایسنا گفت: این در حالی است که راننده اینترنتی پس از رسیدن به مقصد باید به سمت مبدا بازگردد و همین موضوع ریسک تصادفات جاده‌ای را افزایش می‌دهد.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: با توجه به مجموعه این شرایط سازمان راهداری اعلام کرده که با حضور این خودرو‌ها در فضای بین شهری مخالف است. البته خوشبختانه هیچ یک از اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه طرحی برای حضور در جاده‌های بین شهری ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار