نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس:

ترسیم پیشرفت بر اساس فنی بودن لازمه موفقیت در حوزه صنعت است

تبریز(پانا)- نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت:موفقیت در حوزه صنعت در سایه ترسیم پیشرفت بر اساس فنی بودن امکان پذیر خواهد بود..

کد مطلب: ۶۹۶۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد

علی جلیلی در همایشی که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در دانشکده فنی و حرفه ای دختران مراغه برگزار شد،اظهار کرد: در جامعه امروزی دانشگاه ها باید با عبور از تئوری سازی،زمینه را برای مهارت آفرینی و تولید نیروی های کاردان و فنی محیا کنند..

وی گفت:پژوهش های دانشگاهی نیز باید به سمت وسوی نیازهای اساسی جامعه هدایت شده ونیازمندی های پژوهشی شهرستان شناسایی و در راستای اختصاص اعتبار برای پژوهش محوری اقدام شود..

وی به پتانسیل های بالای افراد کاردان و دارای مهارت در زمینه های مختلف اشاره کرد وافزود:برای دستیابی به توسعه وپیشرفت روز افزون در جامعه باید دانشگاه ها ومراکز علمی را به سمت پژوهش،توسعه فنی وصنعتی سوق داد..

جلیلی،عامل اصلی فقر،بی عدالتی، ناهنجاری وایجاد طبقات اجتماعی در جامعه را عدم به کارگیری افراد کاردان و بامهارت عنوان کرد وافزود:دانشکده ها و آموزش های مهارتی فنی وحرفه ای راهکار مناسبی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در کشوراست وبا توجه هرچه بیشتر مسئولان ونیز خانواده ها به این آموزش ها و تشویق فرزندان خود به سمت مهارت آموزی می توان بر بسیاری از مشکلات در جامعه غلبه کرد..

درصد دانش آموختگان فنی وحرفه ای در کشور وارد بازار کار می شوند
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز در آین آیین، مهارت آموزی را یکی از سیاست های اصلی این دانشگاه دانست وگفت:70درصد دانش آموختگان فنی وحرفه ای درکشور وارد بازار کار میشوند..
کیانی به اهداف و اولویت های دانشگاه فنی وحرفه ای استان اشاره کرد وافزود:بومی سازی وتوسعه منطقی و پایدار رشته ها با توجه به نیاز منطقه ازمهمترین اولویت ها وبرنامه های این دانشگاه است..
وی به مشکلات خانواده ها برای ادامه تحصیل دانشجویان دختراشاره کرد وافزود:متاسفانه با توجه به عدم وجود رشته های کارشناسی ناپیوسته در این دانشکده وبرخی رشته های دیگر کاردانی دانشجویان دختر این دانشگاه ها مجبور به ادامه تحصیل در دیگرشهرها میشوند..
کیانی ادامه داد:با هماهنگی هایی که با شورای گسترش آموزش انجام شده امسال برای فارغ التحصیلان هنرستانی رشته های جدیدی اضافه خواهدشد..
وی به پتانسیل های بالای مراغه به عنوان دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی پس از تبریز اشاره کردوافزود: با توسعه فضای فیزیکی وعمرانی دانشکده واضافه شدن رشته هایی مانند طراحی دوخت،معماری،تربیت بدنی وبرق که نیازمند کارگاه وتجهیزات آزمایشگاهی هستند می توانیم تعداد دانشجویان ورودی این دانشکده را افزایش دهیم..

توجه به مهارت آموزی عامل موفقیت دانشجویان فنی خواهد بود
جلیل اسلامی معاون مدیرکل و مدیر آموزش وپرورش مراغه نیز در این آیین گفت:توجه به مهارت آموزی و یادگیری فنون در کنار دروس دانشگاهی عامل موفقیت دانشجویان فنی خواهد بود.
وی افزود: امروزه دنیای کار،عرضه وفناوری از اهمیت بالای برخوردار است وتوجه بیشتر به آموزش های فنی وحرفه ای راهکار مناسبی برای ایجاد اشتغال در کشور است.
وی ادامه داد:امسال رشته های جدیدی متناسب با بازار کار به هنرجویان ارایه شده که درتلاشیم رشته های دیگری نیز برای پاسخگویی به نیازهای منطقه به هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان اضافه کنیم.

منافع مردم وجامعه باید ازاولویت های اساسی پژوهش کاربردی است
رئیس دانشکده فنی دختران مراغه نیز در این آیین به اهمیت دانش تولیدی درجامعه اشاره کرد وافزود:منافع مردم و جامعه ازاولویت های اساسی پژوهش کاربردی است وبه همین منظور بایدمیان دانشگاه وصنعت وهمچنین دانشگاه باجامعه ارتباط به وجود آید.
فتحی رضایی افزود:نقش پژوهش در توسعه همه جانبه وپایدار چنان برجسته وانکار ناپذیر است که می توان آن را نیروی محرک توسعه درهمه حوزه ها، اعم از فرهنگی،اقتصادی واجتماعی دانست.
وی به توسعه زیرساخت ها وفعالیت های این دانشکده نیز اشاره کرد وافزود:بهسازی فضای دانشکده،ساماندهی وایمن سازی،تشکیل کمیته های عمرانی ومحیط زیست،ساماندهی کتابخانه وتشکیل هسته های حسابداری،کامپیوتر ومعماری جهت درآمدزایی ازمهمترین فعالیت های این دانشکده است.
دانشگاه فنی وحرفه ای به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه ای بیش از40سال سابقه فعالیت آموزشی دارد.
دانشکده فنی وحرفه ای دختران'فاطمه الزهرا(س)'مراغه تنها مجموعه اختصاصی بانوان درآموزش عالی در منطقه است که صدهادانشجودختر این شهرستان وهمچنین شهرهای همجوار در آن مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار