مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل :

ساماندهی بقعه شیخ جبرئیل در اردبیل نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار است

اردبیل (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ساماندهی بقعه شیخ جبرئیل در شهر اردبیل نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار است.

کد مطلب: ۶۹۴۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

کریم حاجی زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: آرامگاه امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اردبیلی جد خاندان صفوی یکی از آثار غنی تاریخی شهر اردبیل محسوب می شود .

وی با اشاره به قرار گیری این بنا در قریه شیخ کلخوران که امروز بخشی از شهر اردبیل محسوب می شود، افزود: این مجموعه که شامل آرامگاه شیخ جبرئیل و تنی چند از حکام دوره صفوی است، به مانند سایر آثار تاریخی نیازمند مرمت و نگه داری دائمی است .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: طرح جامع مرمت و ساماندهی بقعه در سال های اخیر تهیه شده و با این وجود به دلیل محدودیت اعتبارات تاکنون به صورت کامل اجرا نشده است .

حاجی زاده با اذعان به اینکه اعتبار مرمت این اثر تاریخی از محل اعتبارات استانی تامین می شود، ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبارات صرفا مرمت و نگه داری اضطراری بقعه انجام شده است .

وی افزود: به منظور اجرای طرح مرمت نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار هستیم که امیدواریم در سال آینده رقم مناسبی به این اثر تاریخی اختصاص یابد .

وی همچنین به توافق با برخی دستگاه های اجرایی برای نگه داری و حفاظت از این اثر اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال در بهسازی باغ پیرامون بقعه شهرداری اردبیل مشارکت دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار