مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات:

طرح "همیار مشاور" در مدارس محلات اجرایی می‌شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات با اشاره به اینکه نقش مشاوران در کاهش آسیب‌های اجتماعی کلیدی است گفت: طرح "همیار مشاور" در مدارس محلات اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۶۹۴۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، حسن شمس در جلسه مشاوران مدارس شهرستان محلات بر لزوم اهمیت جایگاه مشاوره در مدارس و حفظ سلامت روان دانش‌آموزان تأکید کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه نقش مشاوران را در کاهش این آسیب ها در سطح مدرسه کلیدی دانست.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات اظهار داشت: در دوره نوجوانی وقتی فشار و مشکلات بر نوجوانان زیاد می‌شود اغلب برای دریافت کمک به سوی یکی از همسالان خود می‌روند و لذا چنانچه با آموزش و مهارت‌آموزی شرایطی را برای حمایت همسالان از هم فراهم آوریم، این فرایند طبیعی ممکن می‌‌شود.

شمس بیان کرد: در این راستا با بهر‌ه‌گیری از این رویکرد در مدارس می‌توان زمینه را برای توانمند ساختن دانش‌آموزان و ارائه فرصت‌هایی به آنان جهت مشارکت در فعالیت‌های مشاوره‌ای و پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر فراهم آوریم و به مهمترین دستاورد که همان توسعه و تقویت مهارت‌‌های فردی، اجتماعی و ساخت رفتارهای سالم است، دست یافت.

وی کمک به رشد سازگاری فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و ارتقای سطح سلامت روان، تقویت توانمندی‌های فردی، اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان مبتنی بر دانش‌های پیشرفته روز، تقویت حفظ مسئولیت‌پذیری و ترویج فرهنگ مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی در بین دانش‌آموزان برای حفظ و ارتقای سلامت روان خود و سایر دانش‌آموزان را بخشی از شمس اهداف طرح همیار مشاور عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش محلات ابراز داشت: مهیا ساختن زمینه برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی سالم جهت پیش‌گیری از بروز رفتارهای پرخطر در دانش‌آموزان، تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به خدمات مشاوره‌ای در مدرسه و شناسایی و ارجاع به موقع دانش‌آموزان در معرض خطر، تقویت تشکل‌های همسال جهت پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر و حفظ ارتقای سلامت روان و ارتقای آموزش‌های تحصیلی، شغلی و بهداشت روان را از دیگر اهداف دانست.

در این جلسه مقرر شد کلیه مدارس متوسطه اول و دوم طرح همیار مشاور را در مدرسه اجرایی کنند، همچنین آموزش های همتایان با موضوعات آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان در مدارس توسط مشاوران انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار