در گفت‌وگو با پانا عنوان شد

رشد گونه‌های حیات وحش در قرق‌های اختصاصی محیط زیست

تهران(پانا) - معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از رشد گونه‌های حیات وحش در قرق‌های اختصاصی محیط زیست خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۴۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا ظهرابی در گفت‌وگو با پانا، درخصوص وضعیت قرق‌های اختصاصی محیط زیست در کشور اظهارداشت: یکی از برنامه‌هایی که در سازمان حفاظت محیط زیست دنبال می‌شود، ساماندهی قرق‌های اختصاصی محیط زیست است که از ابتدای برنامه در استان‌های یزد، هرمزگان و کرمان قرق‌های اختصاصی حیات وحش ساماندهی شده و منجر به رشد حیات وحش در این مناطق شده است.

مشارکت جوامع محلی در حفظ قرق‌های حیات وحش

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشارکت جوامع محلی در حفظ قرق‌های حیات وحش گفت: در راستای حفظ قرق‌های حیات وحش، سازمان‌های مردم نهادی که در حوزه محیط زیست فعال هستند با ما مشارکت می‌کنند. به طوری که در استان کرمان با مشارکت 150 نفر عضو یک شرکت تعاونی و فعال محیط زیست توانستیم قرق اختصاصی در کرمان را راه‌اندازی کنیم.

راه‌اندازی قرق اختصاصی حیات وحش استان سمنان در آینده نزدیک

وی بیان کرد: جمعیت حیات وحش در مناطقی که دارای قرق اختصاصی است با رشد چشمگیری ارتقا یافته است و امیدواریم بتوانیم در طرحی که در دستور کار داریم، الگوی قرق‌های اختصاصی را به سایر استان‌ها نیز تعمیم دهیم و در این زمینه به‌زودی قرق اختصاصی حیات وحش در استان سمنان فعال می‌شود و در مراحل بعدی استان‌های دیگر نیز فعال می‌شود.

مجوز شکار در قرق‌های اختصاصی به‌زودی صادر می‌شود

ظهرابی درباره صدور مجوز شکار در قرق‌های اختصاصی گفت: بهره‌برداری از منافع زیست‌گاه‌های حیات وحش در قرق‌های اختصاصی در قالب صدور پروانه شکار انجام می‌شود که به‌زودی مجوزهایی را در استان‌هایی که دارای قرق اختصاصی هستند، ارائه می‌دهیم تا افرادی که در این قرق‌ها مشارکت می‌کنند، از منافع قرق نیز بهره‌مند شوند.

به گزارش پانا، بر اساس آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید، قرق اختصاصی به محدوده‌ای از جنگل و مرتع و آب و آب بندان و کوهستان و زمین های بایر یا دایر اطلاق می‌شود که امتیاز شکار و صید در آن محدوده، با رعایت حقوق اشخاص و مقررات مربوط به حفظ و تکثیر و بهره‌برداری از حیوانات قابل شکار و صید پس از موافقت وزارت جهاد کشاورزی، از طرف سازمان حفاظت محیط زیست برای مدت معین به اشخاص حقوقی یا حقیقی واگذار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار