اولین ويژه برنامه "مدرسه_ايران" در "استودیو_الفبا" برگزار شد؛

سخن فرزندان سيستان و بلوچستان با وزير آموزش و پرورش

تهران (پانا) - "مدرسه_ايران" عنوان ويژه برنامه اي است كه مطالعات اوليه آن توسط شوراي راهبردي مركز اطلاع رساني و روابط عمومي صورت پذيرفته است.

کد مطلب: ۶۹۴۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، هدف اصلي اين برنامه، شناسايي و تقويت هويت ايراني - اسلامي، آشنايي دانش آموزان با تفاوت و تنوع فرهنگي، معرفي ظرفيت هاي آئيني و قومي و ايجاد انسجام ملي در ميان فرهنگيان، دانش آموزان و خانواده هاست.

مركز اطلاع رساني و روابط عمومي، توجه ويژه اي به «هويت ملي» و جلوگيري از گسست نسلي در ميان نوجوانان و جوانان ايران دارد.

در همين رابطه، اولين بخش ويژه برنامه "مدرسه_ايران"، با حضور خانم "فاطمه سرابندي مطلق" معلم و دو دانش آموزبه نمايندگي از استان سيستان و بلوچستان و نيز با حضور «آقاي درازهي»، نماينده مردم شريف استان سيستان و بلوچستان از شهرستان سراوان در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

مشروح اين گزارش را باهم مي خوانيم:

در ابتدای این برنامه معلم و دو دانش آموز سیستان و بلوچستانی دعوت شدند، و پس از معرفی خود دانش آموز دختر که از منطقه سیستان بودند با زبان محلی به ارایه دكلمه ای در معرفی استان خود پرداخت و هموطنان را به حضور در استان خود دعوت کرد.

در ادامه این برنامه معلم و دانش آموزان از نماینده محترم، آقای درازهی دعوت کردند تا در استودیو حضور و در کنار دانش آموزان بنشینند.

آقای درازهی پس از حضور در استودیو، ضمن تقدیر و تشکر از وزیر آموزش و پرورش به دلیل دیدگاه های جدیدی که وارد آموزش و پرورش کرده اند و توجهی که برای برطرف کردن ضعف های آموزش و پرورش دارند، اعلام کرد که وي به عنوان عضوی از کمیسیون آموزش و تحقیقات، آمادگی دارد تا هر نوع کمکی برای تقویت آموزش و پرورش در این کمیسیون و مجلس شورای اسلامی انجام دهد.

در ادامه این برنامه سوالاتی از آقای درازهی پرسیده شد. این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سئوالي در خصوص مهمترين مشكلات سيستان و بلوچستان در حوزه آموزش و پرورش، اظهار كرد: مشكلات اصلي استان 2 مورد است يكي جذب نيروي انساني غيربومي كه باعث شده نيروها بعد از اتمام دوره تعهد متقاضي انتقال به زادگاه خود شوند و در نتيجه اين استان دائماً با كمبود نيروي انساني مواجه است.

محمد باسط درازهي ادامه داد: فرسودگي برخي فضاهاي آموزشي دومين مشكل اصلي استان است، عليرغم اينكه سازمان نوسازي بر بازسازي مدارس كپري تمركز كرده است اما ساختمان بسياري از مدارس خشتي و چوبي نياز مبرم به تخريب و بازسازي دارند چرا كه امنيت ساختمان هاي مذكور بسيار پايين است و ممكن است هر لحظه حادثه آفرين باشند.

نماينده مردم سراوان در سوال دیگری درباره پوشش تحصیلی دختران در این استان بیان داشت، اين موضوع كه ازدواج زود هنگام يكي از علل ترك تحصيل دانش‌آموزان دختر در استان سيستان و بلوچستان است را رد كرد و افزود: گستردگي استان و پراكندگي جمعيت و بافت قالب روستايي باعث شده تا ادامه تحصيل دختران با مشكلاتي مواجه باشد و كمبود مدارس شبانه روزي نيز به اين امر دامن مي زند بنابراين مشكلات اياب و ذهاب دانش آموزان به ويژه دختران از مسائلي است كه با ايجاد مراكز شبانه روزي قابل رفع است.

در ادامه، دو دانش آموز سیستان وبلوچستانی كه با لباس محلی دراین برنامه حضور یافتند؛ سحر سیستانی دانش آموز پایه نهم ضمن معرفی جاذبه های گردشگری، سوغات وهنرهای آوایی استان خود از وزیر آموزش وپرورش، فرهنگیان و همه دانش آموزان خواست تابه آنجا سفر کنند.

همچنين، آموزش حداقل یک مهارت شغلی متناسب با بوم استان به دانش آموزان دختر، با هدف کمک به تولید واشتغال وهمچنین احداث اردوگاه فرهنگی وتربیتی در منطقه چابهار، 2 خواسته ای بود که این دانش آموز سیستانی از وزیر آموزش وپرورش مطالبه کرد.

ایلیا دهواري، دیگر دانش آموز پایه هفتم استان سیستان وبلوچستان نیز با اشاره به بافت قومیتی ومذهبی استان، مردم این خطه از کشور را مهمان نواز معرفی کرد وتوجه بیش از پیش به استعدادیابی در مدارس، با هدف شکوفایی پتانسیل های موجود مانند ورزش کشتی، تدوین کتابی با موضوع فرهنگ وآداب ورسوم استان سیستان وبلوچستان را در قالب مطالباتی با وزیر آموزش وپرورش مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار